آموزش هوشمند سازی ساختمان knx

آموزش هوشمند سازی ساختمان knx

تجهیز ساختمان به مجموعه تجهیزاتی که به منظور افزایش کارایی و بهره وری و ایجاد محیطی مطبوع برای ساکنین آن طراحی و اجرا میگردند، هوشمند سازی ساختمان نامیده میشود. به طور کلی میتوان گفت که همه وسایل خانه های هوشمند به یکدیگر متصل هستند و توسط یک دستگاه مرکزی از هر جای خانه و حتی دور از خانه قابل کنترل میباشد. 

تجهیزات هوشمند ساختمان در سراسر دنیا بر مبنای یک سری از پروتکل‌های مطرح تولید می‌شود. در این راستا، به عنوان مهندس طراح می‌بایست با یک برند خاص و یا یک پروتکل خاص آشنایی کامل داشت. در میان این پروتکل‌ها، پروتکل KNX می‌تواند به عنوان یک مرجع مورد استفاده قرار بگیرد. چرا که بسیاری از تولید‌کنندگان تجهیزات اتوماسیون ساختمان در سطح اروپا مثل شرکت‌های: Siemens, ABB, SE, Elsner,… محصولات خود را بر اساس پروتکل KNX تولید می‌کنند. به همین دلیل آموزش هوشمند سازی ساختمان knx از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

هوشمند سازی ساختمان knx چیست؟

پروتکل KNX (مخفف Konnex) یک پروتکل متن باز برای ارتباط قطعات هوشمند خانگی و تجاری است. این پروتکل قابلیت کنترل روشنایی، پرده، سیستم امنیتی، سیستم صوتی تصویری، تهویه مطبوع، ریموت کنترل و سایر اجزا برقی ساختمان دارا می باشد.

اساس  پروتکل بر مبنای OSI بوده و براساس EIB با لایه های فیزیکی  و بهره جستن از تجارب دو پروتکل BAS و EHS  توسعه یافته است.  بدین ترتیب این پروتکل به  یکی از محبوبترین پروتکل های هوشمند در مقایسه با Baitbus ، EIB و EHS  تبدیل شده است.

 

آموزش هوشمند سازی ساختمان knx کجا برگزار می شود؟

شما می توانید برای شرکت در دوره هوشمند سازی ساختمان knx به سایت کارن مراجعه کرده و از تجربیات اساتید حرفه ای این حوزه بهره بگیرید. این مرکز با تجربه ای طولانی در زمینه هوشمندسازی ساختمان، توانسته به بهترین شکل مهارت آموزان را تعلیم داده و متخصصینی حرفه ای تربیت کند.