دانلود تقویم بازاریابی ایمیلی رایگان: کمپین های خود را برنامه ریزی و سازماندهی کنید

این را تصور کنید – این یک دوشنبه شیدایی دیگر است که ناگهان به یاد می آورید که خبرنامه هفتگی شما باید امروز منتشر شود. از آنجایی که کاملاً از رادار شما خارج شد، جلسات صبح خود را لغو می کنید تا ایمیلی را جمع آوری کنید که ممکن است بهترین کار شما نباشد، اما کار را انجام می دهد.

چند ساعت بعد، بالاخره یک ایمیل subpar برای مشترکین خود ارسال می کنید. در حال حاضر، شما با این وظیفه روبرو هستید که به کارهای روزانه خود ادامه دهید.

آشنا بنظر رسیدن؟

ارسال ایمیل با سرعت منظم برای مشترکین شما همیشه آسان نیست. ایجاد محتوا و طراحی آن مستلزم زمان و انرژی است و اگر کارآفرینی پرمشغله هستید، دور زدن آن غیرعادی نیست.

با این حال، اگر از قبل برنامه‌ریزی کنید، ایجاد ایمیل‌هایی که مشترکین را درگیر می‌کند آسان‌تر می‌شود.

تقویم ایمیل مارکتینگ چیست؟

تقویم بازاریابی ایمیلی ابزاری است که برای برنامه ریزی و زمان بندی کمپین های ایمیلی شما استفاده می شود.

این یک نمای کلی از تمام کمپین‌های ایمیل آتی شما، از جمله تاریخ‌های ارسال، محتوایی که گنجانده خواهد شد و هر گونه اطلاعات مرتبط دیگر را ارائه می‌کند.

یک تقویم بازاریابی ایمیلی را می توان با استفاده از Google Sheets یا Excel، یک تقویم دیجیتال یا یک ابزار تخصصی بازاریابی ایمیلی ایجاد کرد.

چرا به تقویم ایمیل مارکتینگ نیاز دارید؟

تقویم بازاریابی ایمیلی شما ابزاری ضروری است که به شما کمک می کند سازماندهی شده، برنامه ریزی استراتژیک داشته باشید و به اهداف بازاریابی خود برسید.

  • شما را منظم نگه می دارد: با برنامه‌ریزی و برنامه‌ریزی همه کمپین‌های ایمیلی از قبل، می‌توانید سازماندهی شده باشید و از عجله و استرس لحظه آخری جلوگیری کنید.
  • ثبات را تضمین می کند: یک تقویم خوب برنامه ریزی شده کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که کمپین های شما به طور مداوم ارسال می شوند، که برای ایجاد اعتماد بین مخاطبان شما مهم است.
  • به شما کمک می کند از ارسال ایمیل های خیلی زیاد یا خیلی کم جلوگیری کنید: با برنامه‌ریزی کمپین‌های خود از قبل، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که مشترکان خود را با ایمیل‌های بیش از حد تحت فشار قرار نمی‌دهید یا با ارسال کم از آنها غافل نمی‌شوید.
  • شما را قادر می سازد تا در مورد تاریخ ها و رویدادهای مهم برنامه ریزی کنید: با گنجاندن تاریخ ها و رویدادهای مهم در تقویم بازاریابی ایمیلی خود، مانند تعطیلات یا عرضه محصولات، می توانید کمپین های خود را حول آنها برنامه ریزی کنید و از فرصت هایی که آنها ارائه می دهند، استفاده کنید.
  • به پیگیری پیشرفت شما کمک می کند: با ردیابی کمپین های ایمیل خود در تقویم خود، می توانید در یک نگاه آنچه را که ارسال کرده اید، آنچه در راه است و عملکرد کمپین های خود را مشاهده کنید.

قالب تقویم ایمیل مارکتینگ

تقویم های بازاریابی ابزاری عالی برای کمک به مدیریت برنامه ریزی کمپین های بازاریابی ایمیلی شما هستند. اگر یک دستی ندارید، مشکلی نیست. ما شما را با قالب تقویم بازاریابی ایمیلی قابل دانلود رایگان تحت پوشش خود قرار داده ایم! این ابزار به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های خود را از قبل برنامه‌ریزی و برنامه‌ریزی کنید، و تضمین می‌کند که سازمان‌دهی شده، ثابت و در مسیر رسیدن به اهداف بازاریابی خود هستید.

برای دانلود و استفاده از الگوی تقویم بازاریابی ایمیل/خبرنامه در Google Sheets، کافی است روی پیوند زیر کلیک کنید، “ایجاد یک کپی” را انتخاب کنید تا نسخه قابل ویرایش خود را ایجاد کنید، و شروع به سفارشی کردن آن برای مطابقت با نیازهای خود کنید.

اگر ترجیح می دهید به جای آن از Excel استفاده کنید، پس از کپی کردن آن به عنوان یک برگه Google، به فایل بروید، دانلود کنید، Microsoft Excel را انتخاب کنید.

تقویم ایمیل مارکتینگ در Google Sheet چگونه است

اکنون که تقویم خود را دانلود کردید، بیایید به نحوه استفاده از آن و عناصر مهمی که باید در تقویم ایمیل شما گنجانده شود، بپردازیم.

چگونه از تقویم ایمیل مارکتینگ استفاده می کنید؟

اگر می توانید، توصیه می شود که 6 ماه از برنامه ایمیل خود را بسازید. بنابراین، بیایید با هدف برنامه ریزی 6 ماهه محتوای بازاریابی ایمیلی شروع کنیم.

وقتی شروع به فکر کردن در مورد اینکه چه محتوایی را در برنامه خود بگنجانید، به شروع با هر پیام تکراری که برای مشترکین ارسال می کنید، مانند یک خبرنامه هفتگی یا به روز رسانی وبلاگ کمک می کند. در اینجا یک چک لیست سریع از سایر مواردی که باید در نظر بگیرید آمده است:

  • تبلیغات آتی
  • به روز رسانی محصول یا خدمات
  • مناسبت ها
  • تعطیلات. تعامل ایمیل معمولاً در روزهای تعطیل و جمعه های قبل از تعطیلات آخر هفته کمتر است. علاوه بر این، در نظر بگیرید که چگونه می توانید محتوای ایمیل یا تبلیغات خود را در تعطیلات مرتبط کنید.
  • اطلاعات یا دارایی های مورد نیاز برای ایمیل های شما (به عنوان مثال، تصاویر، جزئیات تبلیغات و غیره)

هنگامی که جزئیات ایمیل های آینده خود را برنامه ریزی کردید، آنها را به تقویم خود اضافه کنید. مراقب روزهایی باشید که ایمیل‌هایی را برای ارسال به مشترکین خود برنامه‌ریزی می‌کنید. برای مثال، اگر می‌خواهید یک ایمیل برای تبلیغ فروش تعطیلات ارسال کنید، مطمئن شوید که به موقع است.

بخش های مورد نیاز برای ورودی های تقویم ایمیل مارکتینگ

چندین عنصر کلیدی برای تقویم ایمیل مارکتینگ شما وجود دارد که با در نظر گرفتن این عناصر می توانید یک تقویم بازاریابی ایمیلی جامع و موثر ایجاد کنید که اهداف کسب و کار شما را برآورده کند.

در اینجا عناصر اصلی وجود دارد که باید در تقویم خود داشته باشید:

  • تاریخ ارسال. چه زمانی قصد دارید این ایمیل را برای مشترکین ارسال کنید؟ (به خاطر داشته باشید که تقویم محتوای شما روان خواهد بود، بنابراین می توانید جزئیات مختلف را تغییر دهید و در صورت نیاز ایمیل ها را جابجا کنید.)
  • نوع ایمیل: اینجاست که اطلاعاتی در مورد هدف کلی ایمیل اضافه می کنید. آیا تبلیغاتی، به روز رسانی وبلاگ یا یک خبرنامه است؟
  • حضار: چه کسی باید این ایمیل را دریافت کند؟ کل لیست شما یا بخش خاصی از مشترکین؟
  • محتوای ایمیل: توضیح کوچک در مورد موضوع ایمیل شما، دلیل ارسال.
  • مالک: چه کسی در تیم شما مسئول ایجاد محتوای ایمیل و ارسال آن برای مشترکین است؟

وقتی کارتان تمام شد، تقویم شما باید چیزی شبیه به این باشد:

نمونه ای از تقویم ایمیل مارکتینگ

برنامه ریزی تقویم ایمیل خود را شروع کنید

اکنون که تقویم محتوای ایمیل شما ایجاد شده است، می توانید کار بر روی ایمیل های خود را شروع کنید. و فراموش نکنید که از شگفتی های یک استراتژی ایمیل به خوبی برنامه ریزی شده لذت ببرید.

اگر قبلاً از تقویم برای ایمیل‌های خود استفاده می‌کنید، دوست دارم بدانم چگونه بهره‌وری شما را بهبود می‌بخشد!