راهنمای شما برای ایجاد یک کمپین بازاریابی ایمیلی موفق

آیا می خواهید یک کمپین بازاریابی ایمیلی موفق داشته باشید؟ سپس شما باید بیش از ارسال ایمیل های تصادفی به مخاطبان خود اقدام کنید.

آیا می دانید مردم روزانه 306 میلیارد ایمیل ارسال می کنند؟ این رقم به احتمال زیاد تا سال 2024 به 361 میلیارد می رسد. ممکن است این یک زمینه اشباع به نظر برسد ، اما بازاریابان گزارش می دهند که بازاریابی ایمیلی روش اصلی آنها برای کسب و نگهداری است.

بازاریابی ایمیلی هنگامی که به درستی مورد استفاده قرار گیرد یک ابزار قدرتمند است.

اما ، اگر از بهترین شیوه های کمپین ایمیل پیروی نکنید ، به راحتی می توانید در دسته بندی ایمیل هایی که مردم هر روز دریافت می کنند گم شوید. هدف شما باید برجسته شدن در صندوق ورودی پر از پیشنهادات و برانگیختن پاسخ مخاطبان باشد.

کمپین بازاریابی ایمیلی چیست؟

کمپین بازاریابی ایمیلی مجموعه ای از ایمیل های محدود به زمان است که مخاطبان خاصی را وادار به انجام اقدام دلخواه می کند. کمپین های بازاریابی ایمیلی می توانند از مشترکین جدید در لیست شما استقبال کنند ، رویدادی را تبلیغ کنند ، فروش را اعلام کنند ، محصول را برجسته کنند و ایمیل های پر ارزش را به مشتریان خود ارائه دهند. بر اساس گزارش سال 2018:

  • 40 of از Millennials و 33 Gen از Gen Z تبلیغات را از طریق ایمیل بر سایر راهها ترجیح می دهند.
  • 80 درصد از آمریکایی ها ایمیل خود را حداقل یک بار در روز و 1/4 آن را چندین بار در روز چک می کنند.
  • 62 درصد بیشتر احتمال دارد ایمیل های تلفن های هوشمند را بررسی کرده و از طراحی پاسخگو انتظار داشته باشند.

کمپین های بازاریابی ایمیلی چگونه کار می کنند؟

ایمیل ها باید بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال شما باشند – کار با کمپین های دیگر و هدف قرار دادن مخاطبان کلیدی برای رسیدن به هدف مورد نظر. این بدان معناست که ایمیل های شما باید ردیابی و معیارها جمع آوری شوند تا بتوانید تأثیر هر قسمت از کمپین ایمیل خود را بر مخاطبان خود مشاهده کنید.

انواع کمپین های بازاریابی ایمیلی

چندین نوع کمپین بازاریابی وجود دارد. برخی از مارک ها به طور پیش فرض کمپین های تبلیغاتی را انتخاب می کنند ، اما این یک رویکرد برند محور است که مشتری را از بین می برد. در یک استراتژی بازاریابی ایمیلی محکم ، شما از انواع مختلف کمپین استفاده خواهید کرد.

کمپین های ایمیل خوش آمدید: اولین ایمیل های شما مشتریان جدید و مشترکین را با نام تجاری شما معرفی می کند. در نظر بگیرید که می خواهید با کمپین های ایمیل خوش آمدید چه تاثیری بگذارید (نکته: ابتدا فروش را متوقف نکنید!).

پرورش کمپین های ایمیل (کمپین های قطره ای): به یک آهنربای سرب پیوند خورده است ، ایمیل های یک کمپین پرورش همه زمانی ارسال می شوند که سرنخ شما را به پیشنهاد (مانند راهنمای رایگان یا کتاب الکترونیکی) برساند. این ایمیل ها باید به انتقال سرنخ از علاقه آنها به پیشنهاد اولیه به علاقه به نام تجاری شما کمک کند.

کمپین های تبلیغاتی ایمیل: ایمیل هایی که فروش ، رویدادها ، وبینارها و محصولات شما را ارتقا می دهند برای کمک به افزایش تعامل بسیار مهم هستند ، اما می توان آنها را به سرعت افراط کرد. ایمیل مناسب به فرد مناسب در زمان مناسب ، یک کمپین قاتل است که ارزش آن در طلا است.

کمپین های ایمیل پشتیبانی مشتری: از مشتریان فعلی خود در کمپین های بازاریابی ایمیلی خود پشتیبانی کنید زیرا حفظ مشتری کارآمدتر از جذب مشتری است. کمپین های شما چگونه از سرنخ هایی که قبلاً تغییر کرده اند پشتیبانی می کنند؟

نحوه اجرای یک کمپین بازاریابی ایمیلی موفق

برای به دست آوردن نتایج عالی ، شما باید بیش از ارسال ایمیل های تصادفی کار کنید. کمپین شما باید با دقت برنامه ریزی شده و از نظر کارآمدی پیگیری شود. در اینجا مراحل بسیار مهمی است که باید هنگام اجرای یک کمپین ایمیل انجام دهید.

اهداف خود را مشخص کنید

هرگز نباید بدون در نظر گرفتن اهداف مشخصی حرکت کنید. اهداف بازاریابی شما باید به وضوح مشخص شود تا شما و تیم خود در یک صفحه باشید. تعیین اهداف ممکن است ترسناک به نظر برسد ، اما آنها به عنوان معیاری برای بررسی اینکه آیا شما از نوع مورد نیاز کمپین های خود برخوردار هستید یا خیر ، عمل می کنند. همیشه اهداف هوشمند را بنویسید – خاص ، قابل اندازه گیری ، دست یافتنی ، واقع بینانه ، به موقع.

مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید

مخاطبان شما در مراحل مختلف سفر با شما مملو از طیف گسترده ای از افراد هستند. برخورد با بازاریابی ایمیلی شما به عنوان یک شلنگ محتوا برای همه به نفع هیچکس نیست.

هنگامی که لیست خود را تقسیم بندی می کنید ، می توانید ایمیل های مربوطه را به قسمت های خاصی از مخاطبان خود ارسال کنید. شما نمی خواهید اعلان رویداد محلی را برای افراد یک کشور دیگر ارسال کنید. مطمئناً نمی خواهید همان ایمیل های مقدماتی را که برای سرپرست جدید ارسال می کنید ، به مشتری وفادار ارسال کنید.

می توانید لیست ایمیل خود را بر اساس موارد زیر تقسیم بندی کنید:

  • محل
  • جمعیت شناسی
  • سن
  • جنسیت
  • عنوان حرفه ای
  • نکته ای در سفر خریدار
  • خریدهای گذشته
  • فعالیت در وب سایت

هنگام برنامه ریزی کمپین های خود ، در نظر بگیرید که کدام مخاطب را هدف قرار داده و متناسب با آن محتوا ایجاد کنید.

تعیین جدول زمانی کمپین

مدت زمانی را که کمپین شما اجرا می شود تعیین کنید. کمپین های شما باید یک سری مختصر از ایمیل های مرتبط باشند ، به این معنی که شما برای ارسال ایمیل و تهیه گزارش نیاز به تاریخ تعیین شده دارید.

م timeثرتر است که ایمیل های خود را با رویدادهای شرکت ، انتشار محصولات ، تاریخ های فصلی و انتشار محتوا تنظیم کنید. ایجاد یک تقویم محتوا برای کمک به ایجاد تصویری مشخص از زمان نهایی شدن و انتشار کمپین ها.

محتوای ایمیل خود را ترسیم کنید

با استفاده از لیست های تقسیمی و تقویم محتوا ، محتوای خود را به طور واضح ترسیم می کنید تا نشان دهید با چه کسی در تماس هستید و چگونه محتوا در زمان مناسب برای آنها ارسال می شود. تقویم محتوا به تراز کردن محتوا با تاریخ انتشار کمک می کند ، در حالی که نقشه محتوا به شما کمک می کند نوع محتواهایی را که ارسال می کنید تشخیص دهید.

تقویم محتوا برای بازاریابی ایمیلی ممکن است شامل بخشهایی مانند:

  • نام تجاری (اطلاعات ، به روز رسانی ، شهرت)
  • تبلیغاتی (فروش ، رویدادها ، وبینارها ، محصولات)
  • پرورش (کمپین های قطره ای ، ایمیل های قیف فروش)
  • پشتیبانی مشتری (آموزش ، نحوه کار ، راهنما ، DIY)
  • پاسخ خودکار (ایمیل های خوش آمدید ، یادآوری سبد خرید)
  • محتوای شخصی (معاملات ویژه ، توصیه ها)

هنگامی که نقشه های ایمیل های برنامه ریزی شده خود را ترسیم می کنید ، ممکن است متوجه یک روند سنگین در یک زمینه و عدم وجود در حوزه دیگر شوید. پر کردن شکاف ها می تواند به شما در ایجاد یک استراتژی بازاریابی ایمیلی قوی تر کمک کند که همه پایه های شما را پوشش دهد.

محتوای ایمیل خود را بنویسید

منتظر نمانید تا زمان ارسال ایمیل برای نوشتن ایمیل فرا برسد. حتی قبل از ارسال اولین ایمیل ، کمپین خود را ایجاد کنید. همیشه می توانید محتوا را در طول مسیر تنظیم کنید.

اگر هدف این است که در مورد ایمیل های خود مراقب باشید و استراتژیک باشید ، می خواهید مطمئن شوید که همه آنها از همان ابتدا با هم جریان دارند. هنگام نوشتن مطالب خود به یاد داشته باشید:

  • با صدای برند خود بنویسید و با سایر محتوای خود سازگار باشید.
  • تصاویر و گرافیک ها را در یک طرح پویا و سازگار با تلفن همراه قرار دهید.
  • برای جلوگیری از اتلاف وقت خواننده ، زبان غیر ضروری را کوتاه کنید.
  • برای ایجاد علاقه ، یک خط موضوعی و جمله آغازین ایجاد کنید.
  • برای مخاطبان (نه برند شما) بنویسید و محتوای خود را شخصی کنید.
  • شامل یک CTA منحصر به فرد است که برجسته شده و با هدف کمپین همسو است.

ایمیل های خود را آزمایش کنید

فقط شروع به اخراج ایمیل نکنید. آنها را آزمایش کنید تا جایی که ممکن است مشکلات و اشکالات را برطرف کنید. برای بررسی مواردی مانند: می توانید یک “چک لیست قبل از پرواز” بنویسید.

  • همه پیوندها و دکمه ها برای اطمینان از خراب شدن یا رفتن به مکان اشتباه است
  • اندازه تصویر (فشرده برای بارگذاری سریع)
  • دستور زبان و املا
  • قالب بندی – صفحه نمایش را در دستگاه های مختلف و سرویس گیرندگان ایمیل (Yahoo ، Gmail و غیره) بررسی کنید

آزمایش ایمیل های شما همچنین به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که محتوای شما در مهلت تعیین شده در تقویم محتوای خود کاملاً آماده است. سپس می توانید ایمیل های خود را طوری برنامه ریزی کنید که در بهترین زمان برای مخاطبان هدف شما ارسال شوند تا نرخ باز و کلیک های شما افزایش یابد.

میزان موفقیت کمپین خود را بسنجید

در نهایت ، معیارهای کلیدی را انتخاب کنید که به شما بگوید آیا به اهداف خاص خود برای کمپین دست یافته اید یا خیر. در حالی که ممکن است از تعریف اهداف خود عصبی باشید ، اما چیزهایی بدتر از شکست وجود دارد – به ویژه ، پیشروی بدون اینکه بدانید کمپین های شما شکست می خورند. معیارها بسیار مهم هستند زیرا اگر کمپین شما مطابق انتظار کار نکند ، می دانید که برای آینده تنظیم کنید.

سرویس بازاریابی ایمیلی مناسب را انتخاب کنید

آیا به دنبال خدمات بازاریابی ایمیلی رایگان هستید؟ همین امروز AWeber را بررسی کنید و موفقیت کمپین های بازاریابی ایمیلی خود را با دسترسی به طراح هوشمند ما ، تیم خدمات مشتری برنده جایزه و موارد دیگر افزایش دهید.

برای شروع آماده اید؟ بیا حرف بزنیم!