سطح بالای پیستون زیر ، گنبدی شکل می باشد

تصور نمایید خودروی شما در گیر خلل شده میباشد و مکانیک ماشین پس از دیدن آن، دارای نگاهی ناامیدانه به شما می گوید، حلقه پیستون چسبانده است. خلل دیگری که عبور گاز احتراق از حلقه به‌وجود می آورد، ورود همین گازها به محل اتصال میل لنگ می باشد. فرسایش شعاعی پیستون : از عواملی که منجر فرسایش پیستونها می شود میتوان به ابعاد نادرست پیستون، مشکل در احتراق و وجود مواد خورنده اشاره کرد. موادی که به جهت ساختن پیستونها بکار میروند عبارتند از چدن خاکستری ، فولاد ریخته گری ، و آلیاژ آلومینیوم. به این ترتیب تنها رویکرد برای توسعه و گسترش گازهای احتراق داغ ، فشار دادن پیستون به ذیل است. یکی از از همین تجهیزات مهم، پیستون هست که می تواند براساس مکانیزم طراحی شده انرژی حاصل از احتراق سوخت در موتور را به حرکت رفت و برگشتی تبدیل نموده و در غایت این حرکت، به چرخها و به رخ حرکت چرخشی منتقل piston 0.75 que significa میشود. این حرکت رفت و برگشتی به وسیله میللنگ، به حرکت دورانی تبدیل میشود. در صورتی که گاز احتراق بتواند از رینگ چگالی عبور کند، همین گازها اهمیت رینگ های وایپر به دام می افتند. همین سنجاق مچ کل نیروی احتراق را حمل می کند. این نقص‌ معمولا از لوله اگزوز خویش را نشان می دهد. برای پرهیز از پیدایش این مشکل بایستی یاتاقان سر پهناور شاتون را هر گاه که موتور باز می شود گزینه بررسی و ترازو گیری قرار گیرد و مقدار لقی یا همان clearance آن مورد میزان گیری قرار گیرد به جهت همین کار از یک فیلر گیج به کارگیری می شود که ان را فی مابین شاتون و یاتاقان قرار می دهند و باز‌نگری نمایید که میزان همین لقی از میزان مجازی که از طرف سازنده در دفترچه تعمیراتی دستگاه دیتا شده میباشد اکثر نباشد. در سرانجام همین ساییدگی و فرسودگی به حدی خلل ساز می شود که موتور انرژی زیادی را از دست می دهد. در نهایت، فساد رینگ پیستون به حدی می رسد که عبور گازهای احتراق از آن دائمی می شود. این فشار وارد شده بر حلقه خودرو متناسب اساسی فشار گاز احتراق می باشد. روغن پاک شده توسط حلقه ها به مخزن روغن گشوده می گردد. گروه بعدی رینگ ها در پیستون که ذیل رینگ دانسیته و بالای حلقه روغنی واقع می شوند، حلقه وایپر یا این که پاک کننده پیستون نامیده می شود. شیوه دیگر کنترل انبساط پیستون تعبیه یک پشت بند فولادی یا این که پیستون اصلی تیغه محافظ اینوار(INVAR) (شکل) در پیستون است.وقتی پیستون گرم میشود همین تقویت کننده انبساط کف پیستون و برامدگی بوش گژن پین را محدود پیستون اره موتوری می کند.