نوشیدنی گلاسه ترکیب قهوه و بستنی

به قهوه با بستنی گلاسه می گویند. نام فرانسوی است، اما اعتقاد بر این است که ایتالیایی ها این نوشیدنی را اختراع کردند. گلاسه که به درستی تهیه شده است طعم بسیار لطیف و عطر دلپذیر قهوه دارد. سرد سرو می شود، معمولاً در لیوان های شیشه ای بلند همراه با نی.

دستور تهیه قهوه 

دستور تهیه قهوه با بستنی و خامه مخصوصاً در گرمای تابستان مهم است. این نوشیدنی با طراوت و نشاط آور است و برای کل روز انرژی زا است. تهیه آن در خانه آسان است. تنها چیزی که نیاز دارید بستنی، قهوه تازه دم کرده و مقداری خامه برای تزیین است. روی آن را با شکلات رنده شده یا پودر کاکائو گلاسه بریزید.

میزان کالری: 1 وعده | کالری: 106.53

مواد تشکیل دهنده

بستنی بستنی – 50 گرم

قهوه سیاه تازه دم – 200 میلی لیتر

خامه فرم گرفته – 30 گرم

شکلات تیره – 10 گرم برای تزئین

روش تهیه

اول از همه، باید قهوه را آماده کنید، زیرا به زمان نیاز دارد تا خنک شود، زیرا بستنی در نوشیدنی داغ آب می شود. می توانید یک شات اسپرسو میکر را در دستگاه قهوه ساز دم کنید یا از سزو استفاده کنید (در مورد دوم، قهوه باید صاف شود). البته اگر قهوه طبیعی باشد و نه فوری، بهتر است از نظر طعم روشن تر و غنی تر باشد. نوشیدنی تمام شده باید تا حدود 10 درجه خنک شود.

بستنی را در لیوان ها، لیوان ها یا فنجان های زیبا بچینید. برای یک وعده، حداقل 50 گرم نیاز دارید (در صورت تمایل، مقدار بستنی را می توان با پر کردن لیوان تقریباً تا بالای آن دو برابر کرد – حتی خوشمزه تر، اما مغذی تر خواهد بود). هم بستنی و هم بستنی خامه ای سفید بدون افزودنی مناسب است.

قسمت خنک شده قهوه را روی بستنی بریزید. به دلیل داغ نبودن نوشیدنی بستنی به آرامی آب می شود.

با خامه فرم گرفته تزیین کنید و شکلات رنده شده بپاشید. خامه به صورت آماده مناسب است یا می توانید خودتان هم بزنید (خامه سرد با چربی 30 درصد را با همزن بزنید تا حجم آن دو برابر شود، پودر قند را به میزان مزه اضافه کنید و بزنید تا پف کند).

قهوه را با بستنی بلافاصله پس از آماده شدن، با یک قاشق چایخوری یا لوله های کوکتل پهن روی میز سرو می کنیم.

فواید و مضرات قهوه با بستنی

نوشیدنی های قهوه برای سلامتی مفید هستند، زیرا غلات حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که تأثیر مفیدی بر بدن دارند. اما یک محصول لبنی منجمد فقط شیر، کره و شکر دانه ریز نیست. در اینجا نحوه تأثیر یک وعده گلاسه بر سلامتی شما آمده است:

·         سرشار از انرژی میباشد. نه تنها ارزش غذایی دارد، بلکه یک منبع انرژی باورنکردنی است. سرشار از کربوهیدرات، چربی و پروتئین است که بدن ما برای تولید انرژی به آنها نیاز دارد.

·         مغز را تحریک می کند. این مکمل تولید ترومبوتونین را فعال می کند که هورمون شادی است و به کاهش سطح استرس در بدن کمک می کند. شیر حاوی ال تریپتوفان است که یک آرام بخش طبیعی است و به آرامش سیستم عصبی و مبارزه با بی خوابی کمک می کند.

·         با مواد معدنی اشباع می شود. مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر در هر وعده دسر سرد یافت می شود. کلسیم یک ماده معدنی ضروری برای ما است، زیرا استخوان های قوی را حفظ می کند و خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می دهد. علاوه بر این، مواد معدنی می توانند نوسانات خلقی را کاهش داده و PMS را کاهش دهند.

·         منبع ویتامین است. آیا می دانستید این سرماخوردگی شیرین حاوی ویتامین های A، B6، B12، C، D و E و همچنین ویتامین K است که از لخته شدن خون جلوگیری می کند. علاوه بر این، این شیرینی حاوی نیاسین، تیامین و ریبوفلاوین است.