کاربردی ترین تجهیزات سنگین برای راه سازی

تجهیزات سنگین مورد استفاده در راهسازی چیست؟

غلتک جاده

لودر چرخ

بیل مکانیکی

لیفتراک

موارد پشتیبانی سایت 

پیشنهاد ما به شما خواندن دلایل اجاره ابزار به جای خرید است

ساخت و ساز جاده ممکن است به نظر ساده و ساده باشد. اما در واقعیت، اینطور نیست. بسیاری از مردم بر این باورند که تنها چیزی که برای ایجاد جاده ها نیاز است، غلتک های جاده هستند، که اینطور نیست. در واقع، ساخت و ساز جاده به تجهیزات ساختمانی نیاز دارد.

حتی برای جاده های ساده و مستقیم، یک غلتک جاده به تنهایی کافی نیست. جاده سازی را به تنهایی یک پروژه چند لایه در نظر بگیرید. برای شروع کار با فونداسیون منطقه، حداقل به 4 نوع تجهیزات سنگین مختلف نیاز دارید.

 

به خاطر داشته باشید که ساخت و ساز جاده فقط صاف کردن و آسفالت کردن جاده ها نیست – چیزهای بیشتری در آن وجود دارد که بسیاری از مردم لزوماً نمی بینند. با این گفته، در اینجا لیستی از تجهیزات ساخت و ساز تقریباً همیشه مورد نیاز در ساخت و ساز جاده وجود دارد.

 

 

غلتک جاده

این ماشین‌ها همان چیزی هستند که کل پروژه ساخت و ساز را به پایان می‌رسانند – یعنی زمانی که همه چیز در جای خود تنظیم شود. غلتک یک کار اصلی دارد و آن صاف کردن و فشار دادن مواد است. این بدان معناست که از آن برای تقویت فونداسیون یا کف جاده استفاده می شود. این بسیار مهم است زیرا یک زیرزمین ضعیف می تواند منجر به عوارض در خود جاده شود.

 

هنگامی که کف زیرین به درستی متراکم نشده باشد، جاده ممکن است فرورفتگی های کوچکی ایجاد کند. اینها نتیجه برخی از مناطق خاک زیر است که جای خود را به وزنی که آسفالت حمل می کند می دهد.

 

وقتی صحبت از آسفالت شد، غلتک ماشینی است که مسئول فشار دادن و صاف کردن یکنواخت آسفالت در جاده است. بدون غلتک، استفاده از آسفالت به احتمال زیاد بیهوده نخواهد بود زیرا چیدمان صاف آسفالت است که آن را برای جاده ها ایده آل می کند.

 

لودر چرخ

 

این اساساً نوعی از تجهیزات جابجایی مواد است که بر حمل مقادیر زیاد تمرکز دارد. برای راهسازی از لودرهای چرخدار برای انجام دو کار استفاده می شود: اول اینکه برای انتقال خاک و زمین اضافی از محل ساخت و ساز به کامیون هایی که قرار است جابجا شوند استفاده می شود. به این ترتیب، خاک یا به سایت‌های دیگر ساخت‌وساز منتقل می‌شود یا برای پروژه‌های آتی در محل دفن زباله ریخته می‌شود.

 

دوم، لودرهای چرخدار برای انباشتن خاک در منطقه ای که جاده ساخته می شود استفاده می شود. جفت شدن با غلتک ها، اساس ساخت و ساز جاده را ایجاد می کنند. این ماشین ها برای راه سازی در مناطقی که هیچ جاده ای ایجاد نشده است مفید است.

 

 

بیل مکانیکی

این نوع تجهیزات سنگین معمولاً در معادن معدنی یا هر مکانی که باید در زمین حفاری کنید، یافت می شود. به همین دلیل، بیل مکانیکی تقریباً در هر نوع سایت ساخت و ساز استفاده می شود. این به طور خاص برای حفاری، چیدن و جابجایی زمین و سایر اجسام سنگین طراحی شده است. کاربرد اصلی آن حفاری پی ها، ترانشه ها و چاله هاست.

 

با این حال، برای ساخت و ساز جاده، بیل‌های مکانیکی آنقدر قوی هستند که به معنای واقعی کلمه تپه‌ها و گاهی حتی کوه‌ها را خراب می‌کنند، فقط برای عبور جاده‌ها از میان آنها. نه تنها این، بلکه معمولاً برای تراشیدن کل وسعت جاده ای که باید ساخته شود نیز استفاده می شود.

 

به عنوان نکته ثانویه، بیل مکانیکی همچنین می تواند مانند لودرهای چرخدار عمل کند که در آن خاک را در مکان های صعب العبور جمع می کنند یا انباشته می کنند. یک ویژگی جزئی، اما قطعاً مفید که با بازوی بلند خود همراه است.

 

 

 

لیفتراک

لیفتراک

 

اغلب راهسازی پروژه های کمی دارد که در کنار آن انجام می شود. به عنوان مثال، فاضلاب، کابل برق، و کابل اینترنت. بسیاری از کشورها برای دسترسی ایمن تر و راحت تر، این کابل ها را در زیر زمین قرار می دهند. در هر صورت، در بیشتر موارد، این کابل‌ها در کنار جاده‌ها قرار می‌گیرند، زیرا آسان‌ترین مکان‌ها برای دسترسی به آن‌ها است، و در جاهایی که جاده‌ها وجود دارد، احتمالاً افرادی هستند که به اینترنت و/یا برق نیاز دارند.

 

در این نرم افزار از لیفتراک ها برای انتقال برخی از قطعات شکننده تر و مهم تر به محل های ساخت و ساز استفاده می شود. اشیایی مانند سیلندرهای بتنی که باید از محل ساخته شوند و همانطور که هستند تحویل داده شوند، اشیاء اصلی مورد استفاده در اینجا هستند.

 

جدای از آن، لیفتراک برای حمل و نقل مواد دیگری که نیاز به مراقبت دقیق تری دارند نیز استفاده می شود.

 

 

 

موارد پشتیبانی سایت

اغلب، ساخت و ساز جاده به طور مداوم انجام می شود. این پروژه ای است که می تواند ساعت ها تا شب ادامه داشته باشد. این بدان معنی است که آنها در این مدت به نوعی از وسایل روشنایی نیاز خواهند داشت.

 

یک ژنراتور قابل حمل نیز باید تهیه شود، زیرا در ساخت و ساز چیزی بیش از تجهیزات سنگین وجود دارد، ابزارهای برقی نیز مورد استفاده قرار می گیرند زیرا تقریباً همیشه در یک سایت ساخت و ساز به یک منبع برق ثابت نیاز است.

 

 

 

غذای آماده کلیدی

ساخت جاده آنقدرها هم که به نظر می رسد آسان نیست. پروژه های راهسازی نیز مانند سایت های معمولی ساخت و ساز ساختمان ها به تجهیزات و نیروی انسانی کافی نیاز دارند. غلتک های جاده به تنهایی کافی نیستند. مهم نیست که چه پروژه ساختمانی ممکن است باشد، همیشه باید از تجهیزات سنگین مناسب مورد نیاز استفاده کنید.