14 نوع ایمیل که باید در بازاریابی خود استفاده کنید

مطمئن نیستید که چه نوع ایمیل هایی برای مخاطبان خود ارسال کنید؟ در اینجا 14 نوع رایج بازاریابی ایمیلی برای الهام بخشیدن به پیام های شخصی شما آورده شده است.

شما این توصیه را شنیده اید – ایمیل های شخصی و هدفمند ارسال کنید ، مشترکان را به لیست خود خوش آمدید ، نقاط عطف و جشن های مشتری را بشناسید و غیره. اما آیا می دانید انواع مختلفی از ایمیل ها برای کمک به انجام هر یک از این موارد وجود دارد؟

در واقع ، 14 نوع ایمیل مختلف برای ارسال مشترکین شما وجود دارد. و در حالی که نیازی به ارسال هر نوع ایمیل ندارید ، اجازه دهید این لیست به شما کمک کند انواع ایمیل هایی را که برای شما و کسب و کار شما مناسب است بشناسید.

14 نوع ایمیل مارکتینگ:

  1. ایمیل های معاملاتی
  2. ایمیل های خوش آمدید
  3. ایمیل ها را پرورش دهید
  4. ایمیل های تبلیغاتی
  5. هضم ایمیل ها و خبرنامه ها
  6. ایمیل های نامزدی مجدد
  7. ایمیل های قصه گویی
  8. پخش ایمیل ها
  9. ایمیل های هدفمند
  10. ایمیل های چالشی یا دوره ای
  11. ایمیل های ترک سبد خرید
  12. ایمیل را راه اندازی کنید
  13. ایمیل نقطه عطف
  14. ایمیل نظرسنجی

ایمیل های معاملاتی

ایمیل تراکنش نوعی ایمیل است که شامل اطلاعات مربوط به معامله بین مشتری ، مشتری یا کاربر و فرستنده است. هدف از این ایمیل ها بازاریابی برای مشتریان بالقوه یا مشتری نیست ، بلکه ارائه رسیدگی به اقدامات انجام شده یا درخواست ارائه شده است.

نمونه هایی از ایمیل های معاملاتی شامل تأیید و رسید سفارش ، اعلان های ارسال ، تأیید اشتراک ، ایمیل های بازنشانی رمز عبور ، ایمیل های ایجاد و به روز رسانی حساب و موارد دیگر است.

اما این بدان معنا نیست که ایمیل های معاملاتی باید خسته کننده باشند. به عنوان مثال ، این ایمیل معاملاتی از شرکت کفش های ورزشی Allbirds را در نظر بگیرید. این ایمیل نه تنها به شخصیت برند تأثیر می گذارد ، بلکه به مشتریان در مورد مأموریت رفاه و پایداری حیوانات نیز یادآوری می کند.

مثال ایمیل تراکنش
عکس از ایمیلهای واقعا خوب گرفته شده است

ایمیل های خوش آمدید

ایمیل خوش آمد گویی نوعی از ایمیل است که به طور خودکار از مشترکین جدید هنگام پیوستن به لیست شما استقبال می کند. هدف از یک ایمیل خوش آمد گویی ایجاد یک رابطه قوی با مشترک جدید شما است.

ایمیل های خوش آمد گویی اولین ایمیل در کمپین استقبال بزرگتر است – که فقط یک سری ایمیل های خودکار است که طی چند روز اول اشتراک به مشترکان جدید شما تحویل داده می شود.

این ایمیل ها باید به گرمی از مشترکان جدید استقبال کرده و از آنها برای پیوستن به لیست شما تشکر کنند ، انتظارات خود را در مورد نوع محتوایی که ارسال می کنید تعیین کنند ، در صورت ارائه آن مشوق خود را ارائه دهید و هرگونه اطلاعاتی را که باید درباره کسب و کار یا کسب و کار شما بدانند ارسال کنید.

در صورت تأیید مجدد ارزشی که مشترکان جدید شما از پیوستن به لیست شما یا خرید محصول شما دریافت می کنند ، مانند شرکت تشک Casper ، امتیاز اضافی دریافت خواهید کرد.

مثال ایمیل خوش آمدید
عکس از ایمیلهای واقعا خوب گرفته شده است

مربوط: نوشتن ایمیل های تأیید و خوشامدگویی که مردم دوست دارند

ایمیل ها را پرورش دهید

یک ایمیل تغذیه ای است که به یک مشتری کمک می کند تا از طریق قیف بازاریابی حرکت کند – از مشارکت اولیه تا تبدیل و حمایت.

ایمیلهای تغذیه شده خودکار هستند و عموماً به آهنربای سرب متصل می شوند – چیزی که وقتی به لیست ایمیل شما مشترک می شوید به آنها می دهید. ایمیل های تغذیه شامل محتوای هدفمند بر اساس آهنربای سربی است که بارگیری کرده اند. هدف تشویق مشتریان احتمالی برای تبدیل به مشتریان است.

ایمیل های پرورش دهنده باید شامل محتوای ارزشمند یا پیشنهادات منحصر به فرد مانند تخفیف باشند.

مربوط: ایمیل اتوماسیون 101: نحوه استفاده از اتوماسیون بازاریابی ایمیلی

ایمیل های تبلیغاتی

ایمیل های تبلیغاتی ، ایمیل های یکبار مصرف-یا پخش شده-هستند که برای تبلیغ یک محصول ، خدمات یا فروش محدود به مخاطبان احتمالی یا مشتریان قبلی ارسال می شوند. هدف این نوع ایمیل این است که اشتراک مشترکان را برای مشتریان آسان کند. همچنین می توان از ایمیل های تبلیغاتی برای دعوت مشترکین به رویداد یا وبینار استفاده کرد.

این ایمیل تبلیغاتی Freshly را بررسی کنید و فروش پایان تابستان آنها را تبلیغ کنید. آنها کار بسیار خوبی را انجام دادند و نشان دادند که مشتریان تا چه میزان از پول خود در سفارش چهارم خود صرفه جویی می کنند.

هضم ایمیل ها و خبرنامه ها

خبرنامه ها نوعی ایمیل هستند که هر نوع مشاغل ، از جمله سازندگان ، وبلاگ نویسان ، صاحبان مشاغل کوچک و غیره ، با فرکانس منظم برای مشترکان ارسال می کنند.

خبرنامه ها می توانند شامل به روزرسانی های شرکت ، پست های جدید وبلاگ یا قسمت های پادکست ، مقالات مرتبط یا اخبار تنظیم شده از منابع معتبر باشند. آنها می توانند به شما در ایجاد رهبری فکری و همچنین ایجاد رابطه با مشترکین از طریق ارسال محتوای ارزشمند کمک کنند.

بعلاوه ، اگر یک وبلاگ یا پادکست دارید ، به احتمال زیاد یک خوراک RSS دارید. با ابزاری مانند AWeber ، می توانید محتوای خود را به طور خودکار در یک ایمیل بدون تکرار تلاش خود قرار دهید.

ببینید چگونه:

در اینجا نمونه ای از خبرنامه خلاصه وبلاگ AWeber آورده شده است. هر هفته ، ما 3 مقاله وبلاگ ، دعوتنامه رویداد ، نکات پاداش ، نقل قول های انگیزشی و موارد دیگر را ارسال می کنیم.

نمونه خبرنامه AWeber

ایمیل های نامزدی مجدد

گاهی اوقات ، مشترکان باز و خواندن ایمیل های شما را متوقف می کنند. اشکالی ندارد – برای همه اتفاق می افتد. اما این بدان معنا نیست که این مشترکین یک هدف از دست رفته هستند.

ایمیل های مجدد مشارکت می توانند به شما در یادآوری ارزش پیشنهادی مشترکان غیرفعال خود کمک کرده و آنها را تشویق کنند تا به ایمیل های شما فرصتی دیگر بدهند.

برنامه رزرو رستوران Resy یک ایمیل مشارکت مجدد به کاربران غیر فعال خود ارسال کرد و به آنها یاد داد که چگونه از برنامه برای پیدا کردن رستوران ها برای صرف غذا استفاده کنند.

ایمیل مشارکت مجدد
عکس از ایمیلهای واقعا خوب گرفته شده است

نوع حرفه ای: آیا مشترکان پس از ارسال یک ایمیل تعامل مجدد هنوز با پیامهای شما درگیر نیستند؟ ممکن است زمان لغو اشتراک آنها در لیست شما (که یک خوب چیزی برای بازاریابی ایمیلی شما).

ایمیل قصه گویی

ایمیل های قصه گویی نوع متفاوتی از ایمیل ها هستند-در حالی که هدف بسیاری از ایمیل ها تا کنون افزایش فروش یا مشارکت مجدد بوده است ، ایمیل قصه گویی به ساخت داستان برند شما و ایجاد روابط عمیق تر با مشترکین شما کمک می کند.

این به این دلیل است که داستان ها به افراد کمک می کند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. داستانها ارتباطات احساسی ایجاد می کنند و به خوانندگان اجازه می دهند تا شباهت هایی بین خود و شما پیدا کنند.

رامیت ستی ، نویسنده و کارآفرین ، اغلب داستان ها را در ایمیل های روزانه خود گنجانده است – هم داستان های خودش و هم مشتریان موفق او. آن را بررسی کنید:

نوع ایمیل داستان گویی

ایمیل های هدفمند

ایمیل های هدفمند شامل تقسیم بندی هستند – فرایند تقسیم لیست مشترکان به دسته های مختلف بر اساس اطلاعات جمعیتی ، خریدهای قبلی ، علایق یا تعامل اخیر با ایمیل های شما.

به عنوان مثال ، اگر پوشاک می فروشید ، می توانید یک ایمیل هدفمند برای فروش کلاه به بخشی از مشتریانی ارسال کنید که اخیراً کلاه خریداری کرده اند.

مربوط: 23 روش برای برچسب گذاری و تقسیم بندی مشترکین خود در AWeber

ایمیل های چالشی یا دوره ای

آیا می خواهید لیست ایمیل خود را افزایش دهید؟ آیا اطلاعاتی دارید که می خواهید با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید؟ سپس راه اندازی یک دوره چالش یا ایمیل ممکن است راهی باشد.

چالش های ایمیل و دوره های ایمیل را می توان به عنوان یک آهنربای سربی یا حتی یک محصول دیجیتال پولی استفاده کرد. ایده این است که یک درس روزانه ، هفتگی ، ماهانه و غیره ارائه شود.

برای مشاهده یک قالب کمپین دوره ای که می توانید مستقیماً در حساب AWeber خود بارگذاری کنید ، به عنوان نقطه شروع برای دوره ایمیل خود استفاده کنید.

کمپین دوره ایمیل

کمپین را دریافت کنید

ایمیل های ترک سبد خرید

آیا تا به حال چیزی را به سبد خرید خود اضافه کرده اید و سپس خریدی را پیگیری نکرده اید؟ به این می گویند رها کردن سبد خرید. و بازاریابان ایمیل های هوشمند ایمیل های ترک سبد خرید را ارسال می کنند تا به مشتریان خود یادآوری کنند که چیزی پشت سر گذاشته اند.

ایمیل های ترک سبد خرید و فروش را بهینه می کند. با ارائه تخفیف در محصول مورد نظر مشترکان خود ، ایمیل های سبد خرید رها شده را به سطح بعدی برسانید. این می تواند مانع خرید را کاهش دهد و مشترک شما احتمالاً پس از دریافت چنین نوع پیشنهاد شخصی ، نسبت به نام تجاری شما احساس خوبی خواهد داشت.

مشاهده کنید که چگونه Food52 در این ایمیل توجه خود را به سبد خرید رها شده مشترکان جلب کرده است.

ایمیل ترک سبد خرید
عکس از ایمیلهای واقعا خوب گرفته شده است

ایمیل را راه اندازی کنید

راه اندازی ایمیل ها برای اهداف بسیار خاصی استفاده می شود: برای اعلام راه اندازی یک محصول ، خدمات ، ویژگی یا پیشنهاد جدید.

این نوع ایمیل یکی از بهترین راه ها برای اطلاع مشترکان علاقه مند است که می تواند به اهداف آنها در رسیدن به آنها کمک کند. به علاوه ، راه اندازی خود را زودتر از موعد در وب سایت یا صفحه فرود خود تکان دهید و به بازدیدکنندگان اجازه دهید تا برای به روزرسانی های اولیه ثبت نام کنند.

ایمیل نقطه عطف

موفقیت مشترکین ، تولدها و سالگردهای مشترکان خود را با ایمیل مهمی جشن بگیرید. این نوع ایمیل با تشخیص وفاداری مشتری و دستاوردهای عمده ، باعث افزایش میل به نام تجاری می شود.

به عنوان مثال ، در AWeber ، ما دوست داریم رشد مشترکین خود را تشخیص دهیم – می دانیم که ایجاد پایگاه مشترک شما بسیار سخت است و ما می خواهیم به مشتریان خود کمک کنیم تا این نقاط عطف را جشن بگیرند.

برای انجام این کار ، ما نشان های مهمی را برای شناسایی نقاط عطف رشد مشترک ارسال می کنیم که مشتریان می توانند در نمایه رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.

ایمیل مهم

ایمیل نظرسنجی

در نهایت ، ایمیل های نظرسنجی می توانند به مشترکان خود بینش بدهند تا بتوانید محتوایی ایجاد کنید که با آنها مطابقت داشته باشد. جمع آوری بازخورد از طریق ایمیل نظرسنجی یکی از بهترین راه ها برای دریافت بازخورد واقعی ، جمع آوری توصیفات برای استفاده به عنوان اثبات اجتماعی و مشارکت مشترکین است.

ببینید چگونه Ritual از یک ایمیل نظرسنجی استفاده می کند تا از مشترکین بخواهد یک نظرسنجی کوتاه را پر کنند.

ایمیل نظرسنجی
عکس از ایمیلهای واقعا خوب گرفته شده است

کسب و کار خود را با روش بازاریابی ایمیلی گسترش دهید

صرف نظر از نوع ایمیل هایی که برای مخاطبان خود ارسال می کنید ، هر کدام از آنها می تواند به شما در رسیدن به اهداف شما کمک کند.

آماده شروع به ارسال با AWeber هستید؟ همین امروز AWeber را به صورت رایگان دریافت کنید!