این تجربة متعدد آیتم اعتنا مبلغان صنعت زیبایی هم بود که به ساخت و عرضة محصولات آرایشی و نگهداری پوستی میپرداختند. خیلی تو زیباییت تأثیر داره و کلی از همین حرفا زدن. هر ساله یه توده از وسایل خونه رو عوض میکنم، ولی برخی از فامیلها و دور و اطراف هم خیلی دخالت میکنن همیشه میگن فلانی اینا همون فرشای چندین سال پیش هستن، یا این که اینا همون ظرفایی هست که اون سال گرفتی، از بس تنوع اومده تو بازار که آدم دوست داره همین جوری خرید کنه و هی وسیلههای جدید بگیره». همین تصویر که از دوران اجرای قانون کشف حجاب مهم صنعت زیباییِ آمده از غرب گره خورد، خصلتی تماماً طبقاتی داشت، یعنی طبق حساس زندگی روزمرة زنان طبقة میانگین و بالا بود و از همین رو به شکلگیری هویتی دوگانه برای زن اهل ایران بدل شد. حق تقدم شغلی با مردان است؛ چون آنها نانآور منزل محسوب میشوند؛ بنابراین، زنان برای داشتن درآمد مستقل، ایدئالهای پوشش و آرایش و پیرایش مدیران و کارفرمایان را میپذیرند تا موانع موجود کاهش شود که این دستور نیز وضعیت زنان را بازتولید و شرایط زیر آن ها را تثبیت میکند. در نوشتار پیش رو موضوع سامان بدن زنانه و بهویژه شکلگیری شغل ها زنانه در دورة رضاشاه براساس دو مضمون زن نو ایرانی و ورود صنعت زیبایی به کشورایران بازنگری و نشان دیتا میشود که به چه صورت براساس معانی غربی از زیبایی، بدن زن در این عصر از طرفی به محل سیاستگذاری دولت تبدیل گشت و از طرف دیگر آرایش و پیرایش و مدگرایی دغدغة زن نو شهرنشین اهل ایران شد. شهناز جنگجو در مقالة «بازنمایی زنانگی در آگهیهای تجاری روزنامة اطلاعات»، به شیوة تحلیل محتوا، رویکرد همین روزنامه را به آرایش و پیرایش و مد بازنگری کرده، ولی صرفاً به ابلاغ پرتکرارترین آگهیها پرداخته و به شکلگیری مفهوم زنانگی در دورة رضاشاه و چرایی میل افراطی زنان به آرایش و پیرایش اشارهای نکرده است. نوشتار حاضر مسئله سامان تن و ظهور شغل ها زنانه را مهم تکیه بر آگهیها و مقالات نشریات عامهپسند و خاصه روزنامة مدنی اطلاعات تحلیل میکند. زیرا نیازمندیها و آگهیهای مربوط به شغل ها زنانه اغلب در روزنامة دولتی دیتاها به چاپ میرسید، این روزنامه منشاء مهم نوشتار حاضر است. چنانکه نشریات دولتی، و از شهریور 1320 به این سو نشریات زنان، به تبلیغ همین سبک زندگی میپرداختند. به نظرم خیلی از توجه زنها به بدنشون بهخاطر اینه که نمیخوان از زنهای دیگه کاهش باشن؛ بهخصوص فعالیت جراحی بینی. در گزارش سال 2014 همین گروه که بهصورت تخمینی و مبتنی بر پرسشنامه تنظیم شده میباشد موردها اعمال جراحی زیبایی بینی در کشورایران در مرتبه چهارم کشورهای فهرست شده و حدود 37000 گزینه برآورد شده میباشد که مهم بقیه عدد ها ادعایی مسافت بخش اعظمی دارد. اگر شما همین مقاله را تحسین می کنید، مایلید داده ها بیشتری در مورد ط اسباب و اثاث آرایشی اصل تهران بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.