بایگانیهای ژنیکوماستی و معافیت سربازی – دکتر طاهره هاشم

همانطور که ورزش کردن برای رهایی از بافت اضافی روی قفسه سینه شما بسیار مهم است ، همینطور استراحت کردن هم دارای اهمیت می باشد. پس از پایان عمل جراحی، پانسمان یا بانداژ بر روی محل برش ها گذاشته خواهد شد. هزینه جراحی بر روی سینه مردان می تواند به طرز گسترده ای متفاوت باشد. پس از جراحی به کجا برده خواهم شد ؟ پیش از آنکه به بررسی روش های جراحی ژنیکوماستی بپردازیم، می خواهیم گذری بر تعریف ژنیکوماستی و چگونگی ابتلا به این عارضه داشته باشیم. پس از آن وقتی این هورمونها به مقدار معینی رسیدند، باعث توقف رشد استخوان ها می شوند که پس از آن دیگر رشد طولی وجود نخواهد داشت. منبع اصلی این هورمونها بیضه ها می باشند ولی به وسیله غدد فوق کلیوی در زنان و به مقدار کم توسط تخمدانها تولید و ترشح می شوند. در ادامه این مقاله، نگاهی به روش انجام عمل کوچک کردن سینه مردان و مراقبتهای بعد از جراحی سینه در مردان خواهیم داشت.

این تصمیمات براساس نوع خاص عمل شما و با ملاحظه ی ترجیح شما و قضاوت پزشکتان اتخاذ می گردد. در چین مواردی موقعیت و اندازه ی هاله را می توان با عمل جراحی بهبود بخشیده و پوست اضافی را کم کرد. کانولا به صورت کنترل شده به جلو و عقب برده می شود تا چربی اضافی را شل نماید. اگر تعادل این دو هورمون بر هم خورد، بدن شروع به تغییر می کند که در مردان می تواند باعث رشد بافت های سینه شود. در مواردی که ژنیکوماستی عمدتا حاصل از افزایش بافت چربی است، می توان از لیپوساکش به تنهائی استفاده نمود. روشی برای از بین بردن بافت چربی اضافی، می تواند به ظاهر قفسه سینه کمک کند. در موارد شدید ژنیکوماستی ممکن است وزن بافت اضافی سینه سبب آویزان شدن سینه ها و کشیدگی ناحیه ی هاله ( پوست تیره ی اطراف نوک سینه ) گردد. به غیر از شرح حال بیمار و معاینه دقیق، آزمایش خون از نظر وضعیت هورمون های تیرویید و هومونهای جنسی و کارکرد کلیه و کبد و گاهی سونوگرافی از بیضه ها ضروری است. بدون شک جراحی ژنیکوماستی یا کوچک کردن سینه مردان در زیبایی و فرم اندام آن ها به خصوص مردانی که با ورزش دارای تناسب اندام و به طور کلی خوش هیکل هستند، تاثیر بسیاری دارد.

جراحی برای تصحیح ژنیکوماستی را می توان به صورت سرپائی، در مطب یا مرکز جراحی محدود، و یا در بیمارستان انجام داد. کلومیفن سیترات میتواند برای درمان ژنیکوماستی مورد استفاده قرار گیرد. پزشک شما دستورات ویژه در مورد نحوه ی مراقبت به شما خواهد داد. اگر چه این داروها توسط اداره غذا و داروی تأیید شده ، اما به طور خاص برای این استفاده تأیید نشده است. اگر چه اکثر خطوط برش در خطوط طبیعی مخفی هستند، ممکن است بعضی از آنها مرئی باشند. ژنیکوماستی ممکن است یک طرفه ( یک سینه ) و یا دو طرفه ( هر دو سینه ) باشد. این درمان را هر زمانی که احساس درد و یا حساسیت داشتید انجام دهید. ژنیکوماستی در بیشتر افراد در هر دو طرف دیده شده است ، اما در بسیاری از موارد نیز می تواند ژنیکوماستی از یک طرف تأثیر بگذارد و باعث بزرگ شدن یک پستان در طرف دیگر شود. ممکن است یک لوله ی کوچک و باریک موقتا در زیر پوست گذارده شود تا خون اضافی یا مایع تجمع یافته را تخلیه نماید. تکنیک های اکسزیون ( برداشتن با جراحی ) هنگامی به کار می روند که خارج کردن بافت غددی سینه یا پوست اضافی برای تصحیح ژنیکوماستی لازم باشد.

مشکلات یا درمانهای پزشکی که تعادل هورمونی بدن را بر هم بزنند نیز ممکن است منجر به بزرگ شدن بافت اصلی پستان مردان شوند. دیانابول حاوی تستوسترون است، تستوسترون هورمون مسئول تمام خصوصیات مردانه می باشد و به همین دلیل بسیاری از ورزشکاران پس از مصرف این دارو دچار افزایش بی رویه رشد موها در قسمت های مختلف بدن می شوند. بیشتر این اثرات در صورت توقف مصرف دارو برگشت پذیرند اما بعضی از آنها پایدار و دائمی هستند. استروئیدهای آنابولیک مشتقات هورمون مردانه یا تستوسترون می باشند که در مقایسه با خود تستوسترون دارای اثرات آنابولیک بیشتر و اثرات آندروژنیک کمتر هستند. استفاده نادرست از استروئیدهای آنابولیک با اثرات جانبی متنوعی در ارتباط است. مصرف استروئیدهای آنابولیک در دوره های طولانی با دوزهای بالا می تواند ایجاد سرطان کبد کند. بعضی زندگی مصرف کننده را به خطر می اندازد مانند حملات قلبی و سرطان کبد. در مراحل اولیه بیماری پاسخدهی به درمان بهتر است اما تصمیم برای شروع درمان سخت است زیرا بسیاری از موارد به طور خودبخودی رفع میگردند. ژنیکوماستی یک بیماری رایج در مردان و اغلب بزرگسالان است که ۳۶ درصد از مردان را درگیر کرده است.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت ژنیکوماستی قم.