قطعی اینترنت بر روی سرور مجازی ایران تاثیرگذار است؟

قطعی اینترنت بر روی سرور مجازی ایران تاثیرگذار است؟

حتما تا به حال با خرابی سایت مواجه شده اید و چنین تجربه ای داشته اید. اگر هاست راه اندازی کنید و از کنترل پنل برای مدیریت این فضای میزبانی استفاده کنید، ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی می خواهید وارد کنترل پنل فضای هاست خود شوید، صفحه باز نمی شود و به اصطلاح سایت شما قطع می شود. یا حتی ممکن است همین اتفاق برای خود سایت بیفتد. دلایل زیادی برای این اتفاق وجود دارد. بنابراین نباید فوراً این را به شرکت میزبان خود نسبت دهید. باید بررسی کنید و اگر نتیجه بررسی شما این بود که هاست از کار افتاده است، اقدام کنید و پشتیبانی بگیرید. البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که سروری که سایت یا سایت های شما بر روی آن ساخته شده است نیاز به نگهداری دارد. بنابراین طبیعی است که مدیر سرور در مواقعی برای نگهداری سایت ها را غیر قابل دسترس کند که این زمان های قطعی کاملا طبیعی است. البته این زمان نباید بیشتر از تاریخی باشد که خود شرکت با شاخصی به نام آپ تایم ادعا کرده است. جهت راهنما انتخاب سرور های مجازی ایران و خارج می توانید این مطلب از کافه دانش را مطالعه نمایید.

دلایل شخصی قطعی سرور کدام اند؟

دلایل متعددی برای از کار افتادن سایت وجود دارد که آنها را «دلایل شخصی» می نامیم. یعنی مثلاً اگر مودم شما خاموش باشد، طبیعتاً نمی توانید صفحه وب را باز کنید یا اطلاعاتی را با دیگران به اشتراک بگذارید. اینجاست که باید بررسی کنید و ببینید که آیا سایت ها و صفحات دیگری علاوه بر باز نکردن سایت شما باز می شوند یا خیر. فقط به نماد اتصال به اینترنت در گوشه سمت راست پایین ویندوز خود نگاه کنید تا مشخص کنید آیا به اینترنت دسترسی دارید یا خیر! حالا به قسمتی می رسیم که در مورد حد وسط صحبت می کنیم. حالا این بلوک می تواند برای یک آی پی خاص، یک دامنه خاص یا کل اینترنت باشد. در حالت ایده آل، باید تنظیمات فایروال خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که این مشکلی نیست.

دلایل مربوط به آی اس پی که باعث قطعی سرور می شوند کدام اند؟

آی اس پی همان شرکت ارائه دهندۀ خدمات اینترنت شماست. اگر اکنون می توانید این صفحه وب را ببینید، به دلیل خدماتی است که آی اس پی شما به شما ارائه کرده است. یکی از دلایلی که سایت شما از کار افتاده است این است که آی اس پی شما این مشکل را ایجاد کرده است. مشکل قطعی سایت با این فاکتور می تواند تمامی دسترسی شما به اینترنت و تمامی سایت های موجود در آن را مسدود کند. البته این امکان نیز وجود دارد که دسترسی به برخی سایت ها توسط آی اس پی محدود شود. بررسی کنید که آیا سایت های دیگری علاوه بر سایت شما در همان سرورها وجود دارد یا خیر. یکی از رایج ترین مواردی که به آی اس پی نسبت داده می شود، مشکل دی ان اس است که سایت شما برای سایر کاربران اینترنت باز می کند. اما برای شما، علاوه بر چند نفر دیگر که از همان آی اس پی استفاده می کنند، قطع است. اگر اخیراً تغییراتی در دی ان اس سایت خود ایجاد کرده باشید یا به سایت خود انتقال داده باشید، بسیار محتمل است. معمولا بعد از یکی دو روز مشکل برای شما حل می شود.