نوشته شان تینی 14 مارس 2023
با بیش از 2.6 میلیارد کاربر فعال ماهانه و بیش از یک میلیارد ساعت محتوا که هر روز تماشا می شود، YouTube یک پلت فرم عظیم است که فرصت های بی پایانی را برای رشد نام تجاری و ارتباط با مخاطبان ارائه می دهد.
به عنوان یک سازنده محتوای ویدیویی، احتمالاً میدانید که حضور مداوم در YouTube میتواند به شما در تعامل با مشتریان، تبلیغ پیشنهادات ویژه و ایجاد آگاهی از برند کمک کند. اما آیا می دانستید که می توانید از یوتیوب برای رشد لیست بازاریابی ایمیلی خود استفاده کنید؟
با تشویق مشترکین و بینندگان YouTube خود برای ثبت نام در لیست ایمیل شما، می توانید از مخاطبانی استفاده کنید که از قبل به کسب و کار شما و آنچه که شما برای گفتن دارید علاقه مند هستند.
و این نشان دهنده یک فرصت درآمد جدید است. با ارسال یک اعلان ایمیل به محض انتشار یک ویدیوی جدید، می توانید بازدیدهای YouTube را افزایش دهید و این افزایش بازدیدها می تواند منجر به افزایش درآمد حاصل از کسب درآمد از ویدیو شود (ببینید چگونه این یوتیوبر بازدیدهای ویدیوی خود را با استفاده از یک خبرنامه ایمیل خودکار دو برابر کرد).
چرا آدرس ایمیل مشترک YouTube خود را ضبط کنید؟
ایمیل هنوز یکی از بهترین راه ها برای حفظ ارتباط با مخاطبانی است که قبلاً به دست آورده اید. چرا؟ زیرا به شما این امکان را می دهد که با آنها در مکانی که هر روز چک می کنند ارتباط برقرار کنید: صندوق ورودی آنها. ایمیل های شما توسط یک الگوریتم محدود نمی شوند – هر شخصی هر بار هر ایمیلی را دریافت می کند.
وقتی فهرست ایمیل خود را دارید، میتوانید منحصراً با مخاطبانی از بینندگان درگیر که از تماشای ویدیوهای شما لذت میبرند ارتباط برقرار کنید.
علاوه بر این، با ایمیل، میتوانید به بینندگان اطلاع دهید که ویدیوی جدیدی منتشر میشود، یا محتوای دیگری را که ممکن است ارزشمند بدانند، مانند یک پست وبلاگ یا کتاب الکترونیکی به اشتراک بگذارید. دستورالعمل های گام به گام برای ارسال خودکار ویدیوهای YouTube خود پس از انتشار). ایمیل ها همچنین به شما این امکان را می دهند که با مشترکین خود اعتماد ایجاد کنید.
قرار دادن مشترکین خود در لیست ایمیل می تواند به شما کمک کند تا درآمد خود را از طریق دوره ها، اشتراک ها و کالاها افزایش دهید.
اما دقیقاً چگونه می توانید از YouTube برای رشد لیست ایمیل خود استفاده کنید؟ در اینجا 4 نکته و استراتژی برتر برای شروع شما آورده شده است:
4 روش برتر برای دریافت مشترک ایمیل از ویدیوهای YouTube خود
بهترین بخش در مورد افزایش لیست ایمیل خود با YouTube این است که می توانید ابزارها و منابعی را که از قبل استفاده می کنید برای ایجاد و انتشار ویدیوها استفاده کنید. بنابراین افزودن این استراتژی ها تلاش بسیار کمی می طلبد.
1 – یک تماس برای اقدام (CTA) در محتوای ویدیوی خود اضافه کنید
یکی از سادهترین راهها برای تشویق افراد برای پیوستن به لیست ایمیل شما این است که – متوجه شدید – از آنها بپرسید. درخواست معمولاً به عنوان یک فراخوان برای اقدام یا CTA شناخته می شود. این کار می تواند به سادگی اضافه کردن یک پوشش متنی یا دستورالعمل شفاهی در ویدیوی شما باشد که از بینندگان بخواهید برای به روز رسانی ها، محتوای انحصاری یا پیشنهادات ویژه در لیست ایمیل شما مشترک شوند.
مطمئن شوید که CTA شما واضح و قانعکننده است و انگیزهای مانند کتاب الکترونیکی رایگان یا کد تخفیف برای تشویق افراد برای ثبتنام در نظر بگیرید.
در اینجا یک نمونه از یوتیوبر جارد پولین آورده شده است:
جارد یک تصویر ثبت نام در اوایل یک ویدیو با انگیزه اضافه می کند.
هنگامی که یک بیننده روی تصویر فرم ثبت نام کلیک کرد، به صفحه فرود منتقل می شود که در آنجا می تواند برای دریافت ” ثبت نام کند.راهنمای نهایی برای ویرایش ویدیو” رایگان.
در اینجا صفحه فرود به نظر می رسد:
مربوط: ببینید این یوتیوبر چگونه از بازاریابی ایمیلی برای افزایش بازدیدهای ویدیوی خود در AWeber استفاده می کند
2 – از کارت های یوتیوب و صفحات پایانی استفاده کنید
YouTube دو ویژگی داخلی را ارائه می دهد که می تواند به شما کمک کند لیست ایمیل خود را افزایش دهید: کارت ها و صفحه های پایانی.
کارتها پنجرههای پاپآپ کوچکی هستند که در طول یک ویدیو ظاهر میشوند، در حالی که صفحههای پایانی گرافیکهای سفارشیسازیشدهای هستند که در انتهای ویدیو ظاهر میشوند. از هر دوی این ابزارها می توان برای تشویق بینندگان به ثبت نام استفاده کرد.
فقط تماس خود را اضافه کنید تا ثبت نام کنید تا جدیدترین و بهترین محتوای ویدیویی خود را دریافت کنید.
در اینجا یک مثال از یکی از ویدیوهای یوتیوب ما آورده شده است:
ما در واقع سه گزینه مختلف برای صفحه پایانی خود داریم – یک ویدیوی محبوب، یک گزینه برای ثبت نام برای یک حساب AWeber و یک تماس برای اقدام ثبت نام ایمیل.
3 – فرم های ثبت نام را در توضیحات ویدیوی خود قرار دهید
شما دارای املاک و مستغلات ارزشمندی در توضیحات ویدیوی خود هستید، از آن برای ایجاد فرصت هایی برای بینندگان برای پیوستن به لیست ایمیل شما، ثبت نام در خدمات شما یا بررسی حساب های رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید.
یکی از گزینه ها می تواند ثبت نام برای دریافت محتوای ارزشمند از طریق ایمیل باشد. این به ویژه اگر در حال ایجاد آموزشها یا ویدیوهایی باشید که ارزشی برای مخاطبان خود ایجاد میکنند، بسیار خوب عمل میکند.
در توضیحات ویدیوی خود، پیوندی به صفحه ثبت نام ایمیل خود به همراه شرح مختصری از مزایای ثبت نام قرار دهید. همچنین می توانید از ابزارهایی مانند Leadformly یا Typeform برای جاسازی فرم ثبت نام مستقیماً در توضیحات ویدیوی خود استفاده کنید.
در اینجا یک مثال از Aurelius Tjin آورده شده است:
اورلیوس از املاک و مستغلات خود به خوبی استفاده می کند. او گزینه هایی برای مشاهده صفحات اجتماعی و وب سایت خود، پیوندی برای پیوستن به لیست ایمیل خود، به علاوه سایر منابع رایگانی که در اختیار بینندگان خود قرار می دهد، دارد.
4 – در ویدیوی خود بپرسید
از بینندگان خود بخواهید مستقیماً در ویدیوهای شما برای لیست ایمیل شما ثبت نام کنند.
برای اینکه این رویکرد عملی شود، باید با ذکر اینکه چگونه بینندگان شما می توانند با ثبت نام در لیست ایمیل شما، اطلاعات بیشتری را پیدا کنند، در طول ویدیو پایه و اساس درخواست را ایجاد کنید.
این را می توان به طور معمول و طبیعی در محتوای ویدیوی شما انجام داد. سپس، در پایان ویدیوی خود، می توانید بینندگان را تشویق کنید تا در لیست ایمیل شما ثبت نام کنند. به یاد داشته باشید که مزایای پیوستن به لیست ایمیل خود را برجسته کنید. همچنین مطمئن شوید که فرآیند ثبت نام تا حد امکان ساده و ساده باشد.
یک مشوق اضافه کنید
در حالی که محتوای ویدیوی شما باید به بیننده کمک کند تا در لیست ایمیل شما ثبت نام کند، این ممکن است برای واداشتن آنها به اشتراک کافی نباشد. برای افزایش شانس خود برای ثبت نام، سعی کنید در ازای آدرس ایمیل آنها انگیزه ای مانند کتاب الکترونیکی رایگان، کوپن یا ویدیوی انحصاری ارائه دهید.
به عنوان مثال، اگر یک وبلاگ نویس عکاسی هستید، ممکن است یک عکس از پیش تنظیم شده رایگان یا نکاتی در مورد ابزار و تنظیمات دوربین ارائه دهید.
یا فرض کنید یک مربی تناسب اندام هستید، می توانید یک ویدیوی تمرینی اختصاصی را تنها پس از ارائه آدرس ایمیل خود ارائه دهید.
هر چیزی که تصمیم به ارائه آن دارید، باید با مخاطب هدف شما مرتبط باشد و ارزش بیشتری را به مشترکین شما ارائه دهد.
در اینجا یک مثال عالی از مربی، بتی راکر، وجود دارد که به مشترکین خود یک سری تمرین ویدیویی چالشی 30 روزه رایگان ارائه می دهد.
سپس بتی از یک کمپین ایمیل خودکار استفاده می کند تا هر روز یک ویدیوی چالشی تمرینی جدید را راه اندازی کند. بهترین بخش این است که او فقط یک بار باید این کمپین را راه اندازی کند. این کمپین برای هر مشترک جدید از لحظه ثبت نام شروع می شود.
آدرس های ایمیل را جمع آوری کنید
وقتی نوبت به جمع آوری آدرس های ایمیل می رسد، تنها چیزی که نیاز دارید یک صفحه فرود با فرم ثبت نام است. ایجاد این می تواند واقعاً سریع و آسان در پلتفرمی مانند AWeber باشد.
در اینجا یک آموزش ویدیویی سریع وجود دارد که به شما نشان می دهد چگونه صفحه فرود خود را با یک فرم ثبت نام ایمیل تنظیم کنید.
شروع به رشد لیست خود کنید
شما در حال حاضر از ویدیوهای خود بازدید می کنید و افراد در کانال شما مشترک می شوند، اکنون زمان تبدیل آنها به مشترکین ایمیل است. به یاد داشته باشید که ثبت نام مشترکین YouTube برای دریافت ایمیلهای شما راهی عالی برای اطمینان از مالکیت مخاطبانی است که برای رشد آنها زحمت کشیدهاید.
پس همین امروز این استراتژی ها را امتحان کنید و به ما اطلاع دهید که چگونه پیش می رود.