توسط کلسی جانسون 18 نوامبر 2021
آن زمان است: فصل برنامه ریزی بازاریابی تعطیلات.
برای بسیاری از مشاغل، فصل تعطیلات بهترین زمان از سال برای فروش است. چه صنایع دستی مناسب هدیه بفروشید یا یک دوره تجاری، دسامبر زمانی است که مردم کیف پول خود را باز می کنند و خرید می کنند.
اجرای تبلیغات برای تشویق مشتریان خود به خرج کردن در کسب و کار شما بسیار مهم است. و در تعطیلات، می توانید بازاریابی خود را واقعاً سرگرم کننده کنید!
فقط ایمیل دیگری ارسال نکنید که به مردم بگویید محصولات شما را بخرند. در عوض، یکی از هشت ایده ما را برای بازاریابی چشم نواز و جذاب در تعطیلات امتحان کنید.
1. یک مهمانی موضوعی برپا کنید
به احتمال زیاد، مخاطبان، مشتریان و مشتریان احتمالی شما اشتراکات زیادی دارند. آنها ممکن است بخواهند یکدیگر را ملاقات کنند – حضوری یا در یک تماس زنده.
پس براشون مهمونی درست کن این می تواند قهوه یا شامپاین در مغازه شما، یک تماس زوم ژاکت زشت، یا تبادل کمک مالی باشد.
مهم نیست که چه اتفاقی می افتد، یک رویداد زنده مردم را در مورد فصل هیجان زده می کند و به آنها امکان می دهد با هم ارتباط برقرار کنند (که در سال 2021 بسیار مهم است).
به معنای واقعی کلمه هیچ راهی بهتر از دور هم جمع شدن برای رشد یک جامعه وجود ندارد. برای افزایش فروش بیشتر، در کنار این رویداد یک تخفیف ارائه دهید و مشتریان را تشویق کنید تا درباره محصولات شما بحث کنند.
2. یک کارت بینگو ایجاد کنید
فروش متقابل و افزایش فروش مشتریان برای بیشترین فروش در تعطیلات ضروری است. کارت یکنوع بازی شبیه لوتو می تواند تنها چیزی باشد که مشتریان را تشویق به خرید اضافی کند.
در اینجا نحوه شروع به کار آمده است:
1 – یک کارت بینگو با 9 مربع ایجاد کنید (مانند یک بازی تیک تاک).
2 – محصولات کوچک و مقرون به صرفه با فروش بالا یا خدمات اضافی را به هر مربع بینگو اضافه کنید. در صورت تمایل می توانید مربع مرکزی را رایگان کنید یا یک محصول بسیار محبوب اضافه کنید!
3 – سپس، هنگامی که شخصی “بینگو” میکند، یک تخفیف یا تخفیف ارائه دهید. (آنها می توانند یک خط مستقیم یا مورب از طریق مربع محصولات/خدماتی که خریداری کرده اند بکشند.)
می توانید به راحتی با استفاده از Canva یک کارت بینگوی چشم نواز ایجاد کنید و آن را در ایمیل های خود قرار دهید تا تجربه ای زیبا، سرگرم کننده و جذاب برای مشتریان خود داشته باشید.
3. کارت هدیه ویژه را ارائه دهید
یکی از بهترین تاکتیک های بازاریابی تعطیلات برای فروش بیشتر، ارائه کارت های هدیه است. تقریباً همه به دنبال هدایایی برای خانواده، دوستان، و حتی همکاران یا مشتریان خود هستند – کسب و کار شما می تواند هدیه ای عالی برای آنها داشته باشد.
به خاطر داشته باشید، کارت های هدیه فقط برای مشاغل آجر و ملات که تی شرت، اسباب بازی یا غذا می فروشند، نیستند. هر کسی میتواند یک محصول «هدیه» بسازد.
به عنوان مثال، اگر دوره ای را با قیمت 500 دلار ارائه می دهید، تنها اولین یا محبوب ترین ویدیو را به قیمت 25 دلار بفروشید. این می تواند یک هدیه عالی و فرصتی برای به دست آوردن یک مشتری جدید باشد.
یا اگر مشاور هستید، یک مشاوره عمیق یا اولین جلسه را به عنوان یک محصول مستقل ارائه دهید. مشتریان فعلی شما می توانند آن را برای یک دوست یا شخصی در شبکه خود خریداری کنند. باز هم، می توانید با یک مشتری جدید روبرو شوید.
4. تبلیغات ویژه تعطیلات
تبلیغات متقابل یک تاکتیک بازاریابی بسیار محبوب در هر زمان از سال است. حتی شرکتهای بزرگ از شراکت برای افزایش فروش استفاده میکنند.
نحوه شروع به این صورت است: شرکتی را پیدا کنید که به همان مخاطبان شما بفروشد، اما محصول متفاوتی داشته باشد. به مشتریان خود تخفیف ویژه بدهید و از آنها بخواهید به شما تخفیف بدهند.
سپس – و در اینجا بهترین بخش است – یک ایمیل تبلیغاتی متقابل به هر دو لیست مشترکین خود ارسال کنید. این فرصت را برای شما باز می کند تا به یک گروه کاملاً جدید بازاریابی کنید!
این مثال از تبلیغات متقابل بازاریابی تعطیلات بین Starbucks و Uber Eats را بررسی کنید. حدس می زنم که آنها مقدار زیادی قهوه و تحویل از این ایمیل ها فروخته اند.
تبلیغات متقابل برای هر کسی که از یک کد خاص استفاده می کند می تواند به سادگی یک تخفیف باشد. یا، می توانید آن را با ایده بازاریابی تعطیلات یکنوع بازی شبیه لوتو جفت کنید (محصولات هر دو شرکت را به کارت یکنوع بازی شبیه لوتو اضافه کنید).
همه را با یک مهمانی برای همه جمع کنید! هیچ اشکالی برای دور هم جمع شدن همه برای تعطیلات وجود ندارد. و اگر بتوانید آن را با کسب و کار خود مرتبط کنید، خیلی بهتر است.
5. 8 روز حنوکا را جشن بگیرید
همه در مورد سنت ها و جشن های اطراف هانوکا نمی دانند. اگر این کار را می کنید، از فرصت استفاده کنید و به مخاطبان خود آموزش دهید. از این 8 روز استفاده کنید تا آنها را تشویق کنید که خیرخواهانه باشند و در مورد دین یهود بیشتر بیاموزند.
به عنوان مثال، شرکت سازنده هدفون AfterShokz با ارسال این ایمیل، جشن هانوکا را برای همه کسانی که جشن می گیرند آرزو می کند و 8 راه برای گسترش نور در این فصل را پیشنهاد می کند.
هر ایمیل بازاریابی تعطیلات نباید برای فروش در نظر گرفته شود. این یک فرصت عالی برای ارتباط با مشتریان خود به عنوان افرادی با خانواده و سنت است.
نکته مهم: همیشه به یاد داشته باشید که در تمام بازاریابی تعطیلات خود از نظر فرهنگی حساس باشید. اگر روش درست گفتن چیزی را نمی دانید، اصلاً آن را بیان نکنید.
6. روزانه با یک تقویم ظهور درگیر شوید
زمانی که من بچه بودم، تقویم ظهور ما هر روز یک عکس را نشان می داد (زمان های ساده تر). اما امروزه تقویم های ظهور هر روز هدایا، غذا و شراب یا حتی تبلیغات را نشان می دهند.
برای تنظیم یک تقویم ظهور برای بازاریابی تعطیلات خود، فقط باید از 1 دسامبر تا 24 هر روز چیز جدیدی با ارزش ارائه دهید. هر روز میتواند شامل درصد تخفیف متفاوت، یک هدیه کوچک، یا تبلیغات در محصولات/خدمات خاص باشد.
خلاق باشید: می توانید با شرکت های دیگر همکاری کنید تا بر روی محصولات آنها نیز تخفیف ارائه دهید.
رمز و راز کلید موفقیت تقویم ظهور است. امیدواریم مشتریان و مشتریان بالقوه شما هر روز به وب سایت شما بازگردند تا ببینند ویژگی جدید چیست. (این برای سئوی شما نیز خوب است.)
7. به امور خیریه کمک کنید
کمک مالی به امور خیریه (در #سه شنبه یا هر زمان دیگری) راهی فوق العاده برای نشان دادن نوع دوستی خود و رنگ آمیزی برندتان در نور مناسب در طول فصل تعطیلات است. کمک های مالی علاوه بر اینکه یک تاکتیک بازاریابی احساس خوب است، احتمالاً مشتریان را تشویق می کند تا بیشتر از دیگران برای کسب و کار شما خرج کنند.
چند راه وجود دارد که می توانید با کمک های مالی خلاق باشید و همچنین فروش بیشتری داشته باشید:
- پیشنهاد اهدای درصد معینی از کل فروش در یک روز یا هفته خاص
- کمکهای اهدایی به خیریهای که به آن اهمیت میدهید (یا مربوط به صنعت شماست) را در یک روز خاص مطابقت دهید
- برای هر فروش انجام شده در یک روز یا هفته خاص، X دلار به موسسه خیریه ای که برایتان مهم است، پیشنهاد دهید
- با هر فروش در یک روز خاص، محصولات یا خدمات خود را به افراد نیازمند اهدا کنید
کمک مالی کنید، احساس خوبی داشته باشید و در ایمیل بازاریابی تعطیلات بعدی خود به همه بگویید!
8. مسابقه ارجاع تعطیلات را اجرا کنید
ارجاع اغلب می تواند بهترین راه برای جذب مشتریان جدید باشد. از بزرگترین طرفداران خود برای نشان دادن خود استفاده کنید – و به آنها پاداش دهید.
اگر قبلاً یک برنامه ارجاع دارید – به عنوان مثال 20 دلار هنگامی که شخصی را معرفی می کنید که خرید انجام می دهد – می توانید آن را برای تعطیلات دو برابر کنید و به 40 دلار کنید. 10٪ تخفیف برای اولین خرید مشتری جدید نیز ارائه دهید (یا اگر می توانید بیشتر).
بهتر است، ارجاعات تعطیلات را به یک مسابقه تبدیل کنید. هر کسی که بیشترین مشتری، فالوور اجتماعی یا حتی سرنخ های جدید را برای شما ارسال کند، می تواند یکی از محصولات یا خدمات ارزشمندتر شما را برنده شود.
از این مسابقه لذت ببرید میتوانید در Canva نشانها یا گرافیکهای شمارش معکوس بسازید و آنها را در ایمیلهای خود برای تبلیغ مسابقه ارسال کنید.
تبلیغات بازاریابی تعطیلات خود را با AWeber ارسال کنید
آماده اید که درباره تبلیغات شگفت انگیز تعطیلات خود لاف زدن بپردازید؟ آن را در یک ایمیل با استفاده از AWeber ارسال کنید. همین امروز با یک حساب کاربری رایگان شروع کنید.