توسط کالی مور 27 آوریل 2023
صحبت از بازاریابی مدرن بدون اشاره به هوش مصنوعی (AI) سخت است. طبق گزارش Influencer Marketing Hub، 61.4 درصد از بازاریابان از هوش مصنوعی در فعالیت های بازاریابی خود استفاده کرده اند. در حرکت رو به جلو، شرکت هایی که می خواهند جلوتر از رقبا باقی بمانند، باید نبض آخرین پیشرفت های هوش مصنوعی را حفظ کنند.
یکی از زمینه هایی که می توانیم موارد مختلف استفاده از هوش مصنوعی را شاهد باشیم، بازاریابی ایمیلی است. و این چیز جدیدی نیست. با این حال، پیشرفت های فناوری به تدریج هوش مصنوعی را به بخشی اجتناب ناپذیر از استراتژی بازاریابی ایمیلی هر بازاریاب تبدیل کرده است.
از تعریف هوش مصنوعی در بازاریابی ایمیلی گرفته تا مزایای استفاده از هوش مصنوعی و اینکه چگونه می توانید از هوش مصنوعی برای بهبود نتایج بازاریابی ایمیلی خود استفاده کنید – به این سوالات و موارد دیگر پاسخ خواهیم داد. در اینجا همه چیزهایی است که برای استفاده از قدرت هوش مصنوعی و افزایش کمپین های بازاریابی ایمیلی خود باید بدانید. بیایید شیرجه بزنیم
چگونه از هوش مصنوعی در بازاریابی ایمیلی استفاده می شود؟
هوش مصنوعی در بازاریابی ایمیلی استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای پیشنویس، شخصیسازی، خودکارسازی، آزمایش، تحلیل و بهینهسازی کمپینهای ایمیل است.
طبق آمار Statista، 32 درصد از بازاریابان از هوش مصنوعی (AI) و اتوماسیون بازاریابی برای شخصیسازی پیامها و پیشنهادات ایمیل استفاده میکنند. هوش مصنوعی با اتوماسیون بازاریابی توسط 22 درصد از بازاریابان در مورد توصیه های محصول و محتوا و همچنین شخصی سازی خطوط موضوع ایمیل ترکیب شده است.
با این حال، این فقط نوک کوه یخ است. قبل از پرداختن به همه موارد مختلف استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی ایمیلی، اجازه دهید ابتدا به مزایای آن نگاهی بیندازیم.
مزایای هوش مصنوعی در بازاریابی ایمیلی چیست؟
مزایای استفاده از هوش مصنوعی به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی ایمیلی شما دیگر فقط یک بیانیه نظری نیست، بلکه مبتنی بر شواهد است. بنابراین به جای استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی ایمیلی فقط به این دلیل که دیگران آن را انجام می دهند، باید مزایای آن را درک کنید و نتایج را با معیارهای صنعت اندازه گیری کنید.
در اینجا برخی از مزایای ضروری هوش مصنوعی در بازاریابی ایمیلی (داده های Statista) آورده شده است:
- افزایش درآمد – استفاده از هوش مصنوعی تأثیر مثبتی بر سود شرکت ها دارد. بازاریابانی که از هوش مصنوعی برای شخصیسازی ایمیل استفاده میکنند میگویند درآمدشان ۴۱ درصد افزایش یافته است.
- صرفه جویی در زمان – کسب و کارها همیشه در تلاش برای صرفه جویی در زمان و منابع بیشتر هستند. اینجاست که هوش مصنوعی به کار می آید. برای 33 درصد از متخصصان بازاریابی با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین (ML) در برنامه های بازاریابی خود، مزیت اصلی صرفه جویی در زمان بود.
- ترجیحات و رفتار مشتری را درک کنید – تنها راه برای تقویت کسب و کار و بهبود نتایج، درک خواسته ها و نیازهای مشتریان است. 31 درصد از حرفه ای ها کار با هوش مصنوعی و ML بیان کرد که همین ابزارها برای بینش روند، ترجیح مخاطب یا رفتار آنها مفید است.
- بهینه سازی محتوا – بازاریابان برای ایجاد محتوای بیشتر تحت فشار دائمی هستند. استفاده از هوش مصنوعی می تواند به آنها در این تلاش کمک کند. داده ها نشان می دهد که 26 درصد از متخصصان بازاریابی آمریکایی به اشتراک گذاشت که هوش مصنوعی و ML به آنها در بهبود یا بهینه سازی محتوا کمک کرده است.
9 روش برای استفاده از هوش مصنوعی در کمپین های بازاریابی ایمیلی
ایمیل مارکتینگ یکی از مهمترین ابزارها در جعبه ابزار هر بازاریاب است. در نتیجه، کسب و کارها با چالش رقابت برای جلب توجه مشتریان مواجه می شوند. خبر خوب این است که هوش مصنوعی می تواند به شما کمک کند در یک صندوق ورودی شلوغ متمایز شوید. در اینجا چگونگی آن است.
1: خطوط موضوعی بهتری ایجاد کنید
موضوع ایمیل شما می تواند موفقیت کمپین ایمیل شما را تعیین کند. این اولین چیزی است که مشتریان هنگام دریافت ایمیل شما می بینند، بنابراین مهم نیست که چقدر پیشنهاد داخل آن خوب باشد، اگر خط موضوع توجه شما را جلب نکند، ایمیل شما با هزاران ایمیل خوانده نشده دیگر در صندوق ورودی مشتری شما گیر می کند.
اگر دائماً با ایجاد خطوط موضوعی قانعکننده درگیر هستید، هوش مصنوعی میتواند به شما کمک کند. ابزارهایی مانند Copy.ai ویژگی هایی را ارائه می دهند که در آنها فقط با پر کردن چند فرم اولیه مانند نام محصول/نام تجاری، توضیحات کوتاه و لحن صدا می توانید پیشنهادهای مختلفی برای خط موضوع ایمیل شما ایجاد کنید.
نحوه استفاده از آن:
خطوط موضوع مختلفی را برای کمپین های ایمیل خود ایجاد کنید و آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی بهترین کار را می کند. بر اساس نرخ باز شدن ایمیل، میتوانید نتایج را اندازهگیری کنید و الگوهایی را که به شما کمک میکنند خطوط موضوع ایمیل را ایجاد کنید که روی آنها کلیک میشود، مشخص کنید.
2: لیست های ایمیل خود را اصلاح کنید
ماندن در بالای پایگاه داده ایمیل شما یک کار تمام وقت است. فرآیند پاکسازی دستی پایگاه داده ایمیل می تواند دست و پا گیر باشد. و مخصوصاً برای تیمهای کوچکتر یا کسبوکارهایی که پایگاه دادههای ایمیل عظیمی دارند، میتواند چالش برانگیز باشد.
با فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی، میتوانید مخاطبین قدیمی را حذف کنید و اطلاعات شخصی مانند شماره تلفن، عنوان شغل و سایر جزئیات مشترکین را بهطور خودکار بهروزرسانی کنید. این امر باعث می شود لیست های ایمیل شما سالم باشند و قابلیت تحویل ایمیل را بهبود بخشد.
نحوه استفاده از آن:
از ابزار اعتبارسنجی ایمیل هوش مصنوعی برای کمک به مشترکین برای ارسال اطلاعات صحیح خود در لحظه ثبت نام با حذف اشتباهات املایی و اطلاع رسانی در مورد آدرس های ایمیل نامعتبر استفاده کنید. فراتر از این، به لطف اسکنهای بلادرنگ API، میتوانید آدرسهای ایمیل نامعتبر را قبل از راهاندازی کمپین خود شناسایی کرده و از آن جلوگیری کنید، که منجر به نرخ پرش پایینتر و تحویل بهتر میشود.
3: ایمیل های بسیار شخصی سازی کنید
تعجب آور نیست که ایمیل های غیرشخصی نرخ تعامل پایینی دارند—هیچکس نمی خواهد مانند یک عدد در یک سیستم CRM احساس کند. به گفته مک کینزی، 71 درصد از مصرف کنندگان انتظار دارند که شرکت ها تعاملات شخصی ارائه دهند. با این حال، شخصی سازی در مقیاس بدون ابزار مناسب می تواند دلهره آور باشد.
امروزه، به لطف پیشرفتهای فناوری، کسبوکارها میتوانند به دستیاران ایمیل هوش مصنوعی مانند Lavender برای ایجاد ایمیل شخصیسازی تکیه کنند. شرکتها میتوانند از این نوع ابزار برای مشاهده بهروزرسانیهای رسانههای اجتماعی، اطلاعیههای تامین مالی و اطلاعات شرکت بر اساس آدرس ایمیل مشتری استفاده کنند. با استفاده از این بینش، فروشندگان در نیمی از زمان ایمیل می نویسند و دو برابر بیشتر پاسخ می گیرند.
نحوه استفاده از آن:
پیام های ارتباطی ایمیل خود را شخصی سازی کنید تا میزان پاسخگویی خود را بهبود ببخشید. اگر فردی که با او تماس می گیرید اخیراً ارتقا یافته است، به او تبریک بگویید. اگر شرکت جایزه ای دریافت کرد، آن را در ایمیل وارد کنید. اگر میخواهید یک رابطه مستحکم ایجاد کنید و اقدامی را تحریک کنید، باید ارتباط خود را شخصی سازی کنید.
4: کشف بخش های جدید بر اساس رفتار مشتری
مطالعات نشان میدهد که ارسال محتوای شخصیشده میتواند ۶ برابر نرخ تبدیل بالاتری داشته باشد. تقسیم بندی ایمیل به شما امکان می دهد محتوای هدفمندی را ارائه دهید که با مخاطبان شما طنین انداز شود. اما اگر بتوانید بر اساس اطلاعات جمعیتی فراتر از بخش های اصلی بروید، چه؟ و نه، برای آن به یک توپ کریستالی نیاز ندارید.
با هوش مصنوعی، میتوانید از تاریخچه خرید، رفتار مشتری و اولویتها برای تقسیمبندی فهرستهای ایمیل خود و ارسال ایمیلهای شخصیشده استفاده کنید. این کار حدس و گمان را از تلاش های بازاریابی ایمیلی شما حذف می کند.
نحوه استفاده از آن:
مدیریت صدها خبرنامه مختلف بدون هوش مصنوعی غیرممکن است. چیزی که چند سال پیش شبیه یک کابوس به نظر می رسید، اکنون آسان تر از همیشه شده است. می توانید از هوش مصنوعی برای ایجاد یک خبرنامه هوشمند با محتوای شخصی شده بر اساس علایق مشترک خود و افزایش تعامل استفاده کنید.
5: ایمیل های خود را در زمان مناسب ارسال کنید
یکی دیگر از موانعی که اغلب بازاریابان ایمیل با آن مواجه می شوند ارسال ایمیل های خود در زمان مناسب است. در حالی که دستورالعملهایی در مورد بهترین روزها و زمانها برای ارسال ایمیلهای شما وجود دارد، برای به حداکثر رساندن نتایج و باز کردن و کلیکهای بیشتر، میخواهید زمان ارسال را در سطح فردی بهینه کنید.
با استفاده از هوش مصنوعی می توانید تاریخچه فعالیت گیرندگان ایمیل را تجزیه و تحلیل کنید و بر اساس رفتار آنها می توانید بهترین زمان برای ارسال کمپین های بازاریابی ایمیلی خود را تعیین کنید.
نحوه استفاده از آن:
برای ارسال کمپین های ایمیل بر اساس موقعیت مکانی و منطقه زمانی مشترک، به ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی تکیه کنید. به این ترتیب، حتی قبل از یک کلیک از خطر افتادن در سطل زباله جلوگیری می کنید.
6: ایده های مختلف ایمیل ایجاد کنید
بازاریابان با فشار زیادی برای ایجاد تبلیغات ایمیلی مختلف، خبرنامه ها و پیشنهادات به صورت هفتگی مواجه هستند. این اغلب میتواند منجر به یک فروپاشی خلاقانه شود – حالت خالی بودن از ایدههای خلاقانه.
اما به جای نگاه کردن به یک صفحه خالی، می توانید به هوش مصنوعی روی آورید تا ایده هایی ایجاد کنید و خلاقیت خود را جرقه بزنید. آلیسیا مک فارلین، مربی زومبا و عضو تیم AWeber، برای ایجاد یک خبرنامه منظم تلاش کرد زیرا میترسید نتواند چیزی جالب برای خواندن به خوانندگان ارائه دهد. بنابراین او تصمیم گرفت از ChatGPT (یک ابزار نوشتاری مبتنی بر هوش مصنوعی) بخواهد تا با اضافه کردن یک پیام ساده، ایدههای موضوعی را به او بدهد: «در مورد چه چیزی میتوانم در خبرنامه زومبا بنویسم؟»
به محض اینکه او این ایده ها را عملی کرد، متوجه افزایش شدید میانگین نرخ کلیک از 1.9٪ به 11.2٪ شد – تقریباً 500٪ بهبود.
نحوه استفاده از آن:
هنگامی که ایده های طوفان فکری برای کمپین ایمیل بعدی خود را مطرح می کنید، برای ایجاد موضوعات مختلف و کپی کردن پیشنهادات، به هوش مصنوعی روی آورید. به طور کامل به هوش مصنوعی متکی نباشید – پیشنهاداتی را که دریافت می کنید تجزیه و تحلیل کنید، بهبود دهید، آزمایش کنید و تکرار کنید.
7: بهبود تجربه مشتری بر اساس مرحله چرخه عمر
ارسال یک کمپین بازاریابی ایمیلی جذاب نیاز به زمینه دارد. و شما نمی توانید بدون درک چرخه عمر مشتری، زمینه را بدست آورید. بر اساس مرحله در سفر، مشتریان متفاوت عمل می کنند و انتظارات متفاوتی دارند.
با استفاده از هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل پیشبینیکننده، میتوانید بینشهایی ایجاد کنید که به شما امکان میدهد مراحل چرخه زندگی مشتریان را درک کنید و کمپینهای متنی را برای به حداکثر رساندن تلاشهای بازاریابی ایمیلی خود ارسال کنید.
نحوه استفاده از آن:
مشتریانی که 50 بار از فروشگاه تجارت الکترونیک شما خرید کرده اند، مانند خریدارانی که برای اولین بار خرید کرده اند عمل نمی کنند. در حالی که به نظر می رسد شخصی سازی کمپین های ایمیل خود بر اساس مرحله چرخه زندگی به صورت دستی، یک کار سیزیفی است. با هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل پیش بینی، می توانید کمپین ها را بر اساس رفتار مورد انتظار برای به حداکثر رساندن نتایج تنظیم کنید.
8: با توصیه های شخصی سازی شده محصول، کمپین های هدف گذاری مجدد ایجاد کنید
هر کسی که از وب سایت شما بازدید می کند در نهایت خرید نمی کند. وظیفه شما ایجاد کمپین های هدف گیری مجدد و هموار کردن راه برای دکمه “افزودن به سبد خرید” است. اما شما نمی توانید با توصیه های تصادفی و کلی محصول این کار را انجام دهید. اینجاست که هوش مصنوعی در تصویر ظاهر می شود.
فناوری هوش مصنوعی به کسبوکارها اجازه میدهد تا فعالیتهای محل را ردیابی کنند و توصیههای محصول شخصیشده را در کمپینهای ایمیلی بگنجانند. با مجهز شدن به این بینش، بازاریابان ایمیلی میتوانند ایمیلهای مرور و سبد خرید را با عملکرد خوب ایجاد کنند.
نحوه استفاده از آن:
در برخی موارد، مشتریان برای تصمیم گیری نهایی نیاز به یک حرکت کوچک دارند. از فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی برای ایجاد ایمیلهای رها کردن سبد خرید با محصولات دقیقی که مشتریان در سبد خرید خود گذاشتهاند برای افزایش فروش استفاده کنید.
9: تست های چند متغیره خودکار را اجرا کنید
اگر A/B خطوط موضوعی مختلف را برای کمپین های ایمیل خود آزمایش می کنید، فقط سطح را خراش می دهید. هوش مصنوعی به شما اجازه می دهد تا تست های چند متغیره را انجام دهید و تعداد بیشتری از متغیرها را مقایسه کنید تا اطلاعات بیشتری را نشان دهید.
بنابراین به جای اینکه فقط خطوط موضوع را آزمایش کنید، می توانید متغیرهای اضافی مانند متن ایمیل، پیشنهادات، عناصر طراحی و حتی فراخوانی برای اقدام اضافه کنید. بر اساس عملکرد، میتوانید ببینید کدام تغییر مؤثرتر است.
نحوه استفاده از آن:
فناوری هوش مصنوعی به شما این امکان را میدهد تا مؤثرترین نسخه کمپین ایمیل را بر اساس نتایج دسته کوچکتری از فهرست ایمیل خود پیدا کنید. به این ترتیب میتوانید موضوعات مختلف، دکمههای فراخوان، تصاویر یا پیشنهادات مختلف را آزمایش کنید و بر اساس نتایج اولیه، هوش مصنوعی نسخه نهایی کمپین را تعیین میکند که برای بقیه لیست شما ارسال میشود.
برای ایجاد کمپین ایمیل بعدی خود آماده اید؟
فصل بعدی بازاریابی ایمیلی مبتنی بر هوش مصنوعی اینجاست. جلوتر ماندن از موج به بینش منحصر به فرد، آزمایش، تجزیه و تحلیل و بهینه سازی کمپین های بازاریابی ایمیلی شما نیاز دارد. بازاریابی ایمیلی هنوز هم یکی از قدرتمندترین ابزارها برای دستیابی به مخاطبان شماست و به لطف هوش مصنوعی، همینطور خواهد ماند.
هرگز زمان بهتری برای متحول کردن تجارت خود با قدرت بازاریابی ایمیلی نبوده است. همین امروز با AWeber شروع کنید—رایگان است!