ترمیم دندان شکسته و پوسیده چگونه است و انواع آن چیست؟

اگر شما هم در اطرافیان تان این عبارات را شنیده اید با ادامه ” ترمیم دندان ” همراه باشید تا با مراحل پرکردن دندان آشنا شوید. دانستن و آگاهی از تفاوتهایی که کامپوزیت و لمینت دندان با هم دارند، میتواند شما به شما در انتخاب درست کمک کند. ترمیم دندان های دائمی کودکان یکی از خدمات دندانپزشکی است که معمولا والدین کودکان خود را در سنین 10 الی 15 سالگی به دلیل مشکلات مختلف دندانی به کلینیک های دندانپزشکی اطفافل می برند.

ویدئوی زیر این مراحل را به صورت کامل نشان می دهد . در صورت ترمیم دندان با مواد همرنگ به مدت ۴ روز از خوردن و نوشیدن غذا و نوشیدنی رنگی ( مانند نوشابه، قهوه، چای و … ) جهت جلوگیری از رنگ پذیری دندان خودداری فرمایید. احساس درد پس از ترمیم دندان مخصوصا هنگام خوردن مواد غذایی طبیعی است و به مرور برطرف خواهد شد و گاهی تا یک ماه طول میکشد در صورت درد شدید و مداوم جهت درمان ریشه به دندانپزشک خود مراجعه نمائید.

این ماده در ادامه محکم شده، تا بتواند ساختار دندان آسیب دیده را ترمیم و گاهی ظاهر آن را نیز بهتر کند (برای مثال در ترمیم زیبایی دندان جلو). 1) شیشه شیر در پوسیدگی دندان نقش دارد،استفاده از شيشه حاوي شير يا ساير نوشيدني هاي شيرين بعنوان پستانك، جهت آرام كردن وكمك به خوابيدن كودك. این روش برای رفع پوسیدگی های کوچک مناسب است و به دلیل هزینه ی بالاتر نسبت به آمالگام برای رفع پوسیدگی های بزرگ مناسب نیست.

اما خبر خوب این که به دلیل روی کار آمدن راهکارهای پیشرفته مشکل شکستگی دندان کاملا قابل رفع است و دندانپزشک با مشاهده وضعیت دندان شکسته بهترین راه حل را برای ترمیم دندان شکسته انتخاب میکند. احساس بلندی دندان ناشی از بیحسی است در صورتی که بعد از برطرف شدن بیحسی احساس بلندی داشتید به دندانپزشک خود مراجعه نموده و در جهت رفع آن اقدام نمائید. برای اصلاح طرح لبخند، معمولا کامپوزیت و یا لمینت دندان انجام میشود که مراجعین، اغلب در این مورد با دو راهی مواجه میشوند. اگر در مورد اصلاح طرح لبخند، مطلبی مطالعه کرده باشید یا با کسی صحبت کرده باشید، به احتمال زیاد نام «ونیر» به گوشتان خورده است.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد ترمیم دندان طب سنتی لطفا از صفحه ما بخواهید.