علت خرابی فندک اجاق گاز + نحوه تعویض ?

یکی از مهم ترین قسمت های هر خانه ای آشپزخانه است و از مهم ترین اجزا و لوازم آشپزخانه می توان به گاز اشاره کرد. اگر شعله اجاق گاز خیلی بلندتر از حد معمول باشد، می توان دلیل اصلی این مشکل را زیاد بودن نسبت هوا و گاز بیان کرد.

اگر به تازگی اجاق گاز را خریداری کرده اید، قبل از استفاده و زدن فندک باید تمام شعله ها باز شوند تا هوای اضافی که در لوله های اجاق گاز وجود دارد، خالی شود. هنگامی که قصد دارید شیر اجاق گاز را باز کنید تا شعله پس از فندک خوردن روشن شود و با سفت شدن شیر مواجه میشوید ( ولوم اجاق گاز به سختی میچرخد یا در اثر سفت شدن بیش از حد امکان چرخیدن دستگیره یا همان ولوم وجود ندارد) بهتر است از فشار آوردن به دستگیره ( ها ) ی اجاق گاز خودداری کنید که این امر باعث خرابی بیشتر و شکستن ولوم و شیر گاز میشود .

این اتفاق هنگامی رخ خواهد داد که داخل اجاق گاز سیمی آب شده باشد یا قسمت برقی اجاق گاز مشکل پیدا کرده باشد در این صورت اگر دستگیره های اجاق گاز فلزی باشد هم برق گرفتگی را در بدنه و هم در ولوم های اجاق گاز احساس خواهید کرد .

اگر شعله مطابق مشخصاتی که گفته شد نباشد، مخلوط گاز و هوا احتیاج به تنظیم دارد. بر روی این لوله شیرهای اجاق نصب شده است در انتهای شیرها نازلها قرار دارند که گاز را به داخل لولههای رابط میپاشد چون نازلها اندکی با لولههای رابط فاصله دارند هوا را به دنبال خود به داخل لولههای رابط میکشند و مخلوطی از هوا و گاز که لازمه احتراق است بوجود میآید.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با شیر ترموکوپل اجاق گاز رومیزی وب سایت خود ترموکوپل اجاق گاز سینجر باشید.