نویسنده: کلی فورست 6 آگوست 2021
برخی از مزایای کلیدی بازاریابی ایمیلی را بررسی کنید و در نظر بگیرید که چگونه اینها می توانند کمپین بازاریابی بعدی شما را ارتقا دهند.
آیا می خواهید با بودجه بازاریابی خود به موفقیت بیشتری برسید؟ شاید زمان آن فرا رسیده باشد که یک کمپین بازاریابی ایمیلی را به هم بزنید. بازاریابی ایمیلی مزایای زیادی دارد و بازده سرمایه گذاری قابل توجهی (ROI) را ارائه می دهد در حالی که به سرعت و آسان اجرا می شود – حتی اگر تجربه زیادی نداشته باشید.
هنوز قانع نشده اید؟ برخی از مزایای کلیدی بازاریابی ایمیلی را بررسی کنید و در نظر بگیرید که چگونه اینها می توانند کمپین بازاریابی بعدی شما را ارتقا دهند.
1. ایجاد روابط با مشتریان
لیست ایمیل موجود شما فرصتی شگفت انگیز برای ایجاد روابط با افرادی است که از قبل به کسب و کار شما علاقه مند هستند. به هر حال ، این مشترکین در لیست ایمیل شما ثبت نام کردند زیرا یا مشتری هستند یا مشتری. یا آنها به محصولات و خدماتی که باید ارائه دهید علاقه مند هستند.
یک کمپین بازاریابی ایمیل عالی به شما امکان می دهد با ارتباط با اعضای لیست ایمیل خود و ایجاد روابط با آنها ، از مزایای آن نهایت استفاده را ببرید.
و هرچه مخاطبان شما بیشتر ببینند که شما تلاش می کنید تا به قول خود برسید ، ارزش خود را نشان دهید و به وعده های خود عمل کنید ، وفادارتر خواهد بود.
2. دلارهای بازاریابی خود را افزایش دهید
از دیدگاه هزینه ، بازاریابی ایمیلی یکی از مقرون به صرفه ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال است – که آن را برای مشاغل کوچک و در حال رشد که ممکن است بودجه بازاریابی بالایی نداشته باشند ، گزینه ای عالی است. در مقایسه با بازاریابی چاپی (که با طراحی ، چاپ و هزینه های پست خود همراه است) ، بازاریابی ایمیلی ارزش بسیار خوبی را برای دلار شما ارائه می دهد.
و برخلاف انواع دیگر بازاریابی دیجیتال (مانند تبلیغات پولی) ، هزینه های بسیار کمی در بر دارد.
3. فروش و سود را افزایش دهید
یکی دیگر از مزایای کلیدی بازاریابی ایمیلی بازدهی کسب و کار شما در سرمایه گذاری است. وقتی صحبت از ROI برای بازاریابی ایمیلی می شود ، غیر معمول نیست که مشاغل در همه اندازه ها به ازای هر دلار هزینه شده در کمپین بازاریابی ، بازدهی حدود 38 دلار داشته باشند.
این که آیا از کمپین بازاریابی ایمیلی برای معرفی محصول یا خدمات جدید استفاده می کنید یا مخاطبان خود را از تبلیغات ویژه ای مانند ایمیل زیر مطلع می کنید ، ایمیل های شما می توانند فروش را افزایش داده و درآمد شرکت شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.
4. شخصی سازی با تقسیم بندی
اگر به دنبال یک استراتژی بازاریابی هستید که به شما امکان می دهد مخاطبان خاصی را جذب کنید ، بازاریابی ایمیلی شما را تحت پوشش قرار داده است. به طور خاص ، تقسیم بندی ایمیل به شما امکان می دهد تا لیست ایمیل خود را بر اساس عوامل متعددی “فیلتر” کرده و سپس پیامهای سفارشی را به هر بخش از لیست خود ارسال کنید.
برای مثال می توانید از تقسیم بندی برای دسترسی به مشتریان احتمالی در یک منطقه جغرافیایی خاص استفاده کنید. همچنین می توانید از تقسیم بندی ایمیل برای افرادی که به محصول یا خدمات خاصی علاقه نشان داده اند ، استفاده کنید.
امکانات در اینجا بی پایان است – و هنگامی که مخاطبان شما پیامهایی را که متناسب با آنها است دریافت کنند ، احتمال خرید آنها بیشتر می شود.
5. لیست خود را در اختیار داشته باشید
در اینجا مزایای بازاریابی ایمیلی وجود دارد که بسیاری از صاحبان مشاغل متوجه آن نمی شوند: شما در واقع مالک لیست ایمیل شرکت شما
این چیزی است که در طول زمان به صورت ارگانیک رشد کرده اید و انجام می دهید نه تکیه بر الگوریتم های رایانه در مورد سایر روش های بازاریابی – مانند بازاریابی رسانه های اجتماعی و تبلیغات پولی – که در آن افراد فقط پیام شما را بر اساس الگوریتم پلتفرم (که از کنترل شما خارج است) مشاهده می کنند ، نمی توان همین را گفت.
با داشتن لیست بازاریابی ایمیلی ، در نهایت شما کنترل کاملی بر آنچه مشترکان شما می بینند ، دارید. و از آنجا که بیش از چهار میلیارد کاربر ایمیل در سراسر جهان وجود دارد ، بازاریابی ایمیلی به شما امکان می دهد تا با مخاطبان جهانی ارتباط برقرار کنید. شاید هیچ نوع بازاریابی دیگری وجود نداشته باشد که دسترسی بهتری نسبت به ایمیل داشته باشد. این یک تمایز مهم است که واقعاً بازاریابی ایمیلی را متمایز می کند.
6. بینش های ارزشمندی جمع آوری کنید
هنگام جمع آوری بینش و بازخورد از مخاطبان ، داشتن یک لیست ایمیل نیز ارزشمند است. می توانید از لیست ایمیل خود برای ارسال نظرسنجی – مانند موارد زیر – در مورد محصولات و خدمات خود استفاده کنید.
همچنین می توانید از ارائه دهنده خدمات ایمیل خود برای تهیه گزارش و تجزیه و تحلیل موفقیت هر کمپین بازاریابی استفاده کنید. بررسی کنید که هر کمپین به چه میزان کلیک و نرخ تبدیل رسیده است-و همچنین بازگشت سرمایه شما برای هر کمپین.
بسیاری از بازاریابان حتی از تست تقسیم بندی نیز استفاده می کنند که شامل ارسال دو ایمیل مختلف و ارزیابی نحوه عملکرد هر ایمیل است. این به شما امکان می دهد بینش های ارزشمندی را در مورد اینکه کدام پیام برای مخاطبان خاص موثرتر است جمع آوری کنید ، که می تواند تصمیمات بازاریابی آینده را مطلع سازد.
7. افزایش ترافیک وب سایت
یکی دیگر از مزایای بازاریابی ایمیلی: افزایش ترافیک بیشتر به وب سایت شرکت شما.
در انتهای هر یک از ایمیل های خود یک دعوت به عمل قوی به همراه پیوند مستقیم به وب سایت خود قرار دهید. پیوند دادن به پست های وبلاگ یا سایر مطالب مرتبط نیز می تواند راهی موثر برای جذب افراد به وب سایت شما باشد.
هدایت ترافیک مستقیم از طریق ایمیل به سایت شما می تواند فروش و تبدیل شما را افزایش دهد. پاداش اضافی؟ ممکن است از رتبه بندی موتورهای جستجوی خود تقویت کنید. این برد-برد است.
8. خودکارسازی وظایف و صرفه جویی در وقت
به احتمال زیاد ، شما به اندازه کافی در بشقاب خود آنطور که هست دارید. نوشتن و ارسال یکبار ایمیل می تواند زمان بر باشد.
به همین دلیل اتوماسیون یکی از مزایای بازاریابی ایمیلی است. و ، جایی است که ارائه دهنده خدمات ایمیل می تواند واقعاً ارزش سرمایه گذاری را داشته باشد.
به طور خاص ، یک پلت فرم بازاریابی ایمیلی می تواند برای خودکارسازی برخی از کارهای بازاریابی شما استفاده شود. ایمیل های خود را زودتر بنویسید و سپس بهترین روز و زمان را برای ارسال ایمیل برنامه ریزی کنید.
یا از اتوماسیون برای تنظیم ایمیل خوش آمد گویی (یا کمپین ایمیل خوش آمدید) استفاده کنید که افراد هنگام ثبت نام برای تخفیف دریافت می کنند.
به عنوان مثال ، این ایمیل خودکار است که چند ثانیه پس از ثبت نام برای دریافت یک ماه غلات رایگان از Magic Spoon دریافت کردم:
توصیفات موجود در ایمیل خوشامدگویی به عنوان اثبات اجتماعی افراد نشان داد عشق این غلات آنها نگرانی های من را در مورد هزینه بیشتر برای غلات سالم تر برطرف کردند.
بنابراین ، بله ، من غلات خریدم.
9. تشویق به انتشار کلمه
بازاریابی ایمیلی نیز از این نظر منحصر به فرد است که پیام شما را می توان به راحتی با دیگران به اشتراک گذاشت. این می تواند به سرعت و بدون زحمت دامنه دسترسی بالقوه برند شما را گسترش دهد.
به عنوان مثال ، در نظر داشته باشید که یک ایمیل ارسال می کنید که برجسته یک تبلیغ ویژه یا فروش محدود است. چندین عضو از لیست ایمیل شما این ایمیل را برای استفاده از فروش به دوستان یا خانواده ارسال می کنند. از آنجا ، چند مشتری جدید (و احتمالاً مشترکان ایمیل جدید نیز دریافت می کنید!)
این که از افراد بخواهید ایمیل را با دیگران که می توانند از آن سود ببرند ، به اشتراک بگذارند ، هیچ ضرری ندارد. در واقع ، ما به اشتراک گذاری در هر خبرنامه وبلاگ که ارسال می کنیم ، تشویق می کنیم.
ثبت نام کنید تا نکات هفتگی ما و کمی الهام از ایمیل را هر پنجشنبه دریافت کنید.
این فقط یک مثال دیگر از اهمیت بازاریابی ایمیلی در مورد گسترش کلمه و افزایش آگاهی از نام تجاری شما است.
10. نتایج فوری را ببینید
آیا چیزی بهتر از دریافت لذت فوری وجود دارد؟
بازاریابی ایمیلی یکی از معدود کانال هایی است که می توانید نتایج را فوراً مشاهده کنید.
به محض ارسال یک ایمیل بازاریابی ، می توانید مشترکانی را خریداری کنید. همیشه نمی توان همین امر را در مورد سایر روش های بازاریابی (مانند بازاریابی چاپی) بیان کرد ، جایی که ممکن است روزها یا هفته ها منتظر بمانید تا موفقیت کمپین را ارزیابی کنید.
چرا بازاریابی ایمیلی؟ نتیجه نهایی
اینها تنها برخی از مزایای بی شمار بازاریابی ایمیلی برای مشاغل در هر اندازه است. به علاوه ، می توانید از همه این مزایا استفاده کنید بدون داشتن دانش یا تجربه بازاریابی گسترده
نکته اصلی این است که بستر بازاریابی ایمیلی مناسب را بیابید تا زندگی شما راحت تر شود و بسیاری از این وظایف خودکار شوند. از آنجا ، می توانید زمان بیشتری را صرف رشد و مدیریت مشاغل خود کنید در حالی که می دانید بازاریابی ایمیلی شما تحت مراقبت است.
برای شروع آماده اید؟ همین امروز به صورت رایگان لیست خود را با AWeber شروع کنید.